حامد کرزی: حضور مردم در انتخابات، افغانستان را یک قدم به طرف ثبات پیش برد

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور پس از پایان روند رای‌دهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت که حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات، افغانستان را سرفراز و کامیاب کرد. او می‌‌گوید که اشتراک گسترده‌‌ی مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، کشور را یک قدم دیگر به طرف ثبات و سعادت پیش برد.

در خبرنامه‌‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های ارگ ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاد شده، آمده است، این قدم بزرگ در حالی گذاشته شد که بدخواهان افغانستان کوشش به تخریب انتخابات را داشتند‌. کرزی هم‌چنان می‌‌گوید که قدم بزرگ در حالی گذاشته شد که نیروهای امنیتی کشور با جان‌فشانی از مردم و خاک خود دفاع کردند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به روز شنبه، 24 جوزا برگزار شد و براساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، در این انتخابات بیش از هفت میلیون نفر واجد شرایط به‌پای صندوق‌های رای رفتند و به نامزد مورد نظرشان رای داد‌‌ند. از این میان 62 درصد  را مردان و 38 درصد دیگر آن را زنان تشکیل داده‌اند.

با این حال، در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است،  انتخابات روز شنبه، 24 جوزا‌ تلفات ملکی را به‌دنبال داشت. ساحات انتخاباتی در بعضی جاها زیر حمله قرار گرفتند، ولی مردم با اراده‌ی راسخ و قوت دل همیشگی‌شان به‌پای صندوق‌های رای رفتند و افغانستان را سرفراز و کامیاب گردانیدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *