محب و نماینده‌ی غیرنظامی ناتو

محب: طالبان با افزایش خشونت‌ها مذاکرات مستقیم را به تعویق انداخته‌اند

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی می‌گوید که گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها در کشور، مذاکرات مستقیم را به تعویق انداخته است.

در خبرنامه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، 19 سرطان) از سوی دفتر شورای امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که آقای محب این گفته‌ها را در دیداری با ستیفانو پونتیکورو، نماینده‌ی غیرنظامی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای محب گفته است: «گروه طالبان در این موقع حساس خشونت‌ها را افزایش بخشیده و مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را به تعویق انداخته است.»

سفیر غیرنظامی ناتو نیز در این دیدار با ستایش از تلاش‌های صلح دولت افغانستان در راستای برقراری صلح، گفته است که طالبان باید خشونت را کاهش داده و برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح تلاش بیشتر کنند.

او همچنان در بخشی از صحبت‌های خود گفته است که کشورهای عضو ناتو به‌صورت داوم‌دار از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان حمایت می‌کنند.

پیش از این اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای بریتانیا، استرالیا و کانادا نیز نسبت به افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس بشردوستانه در افغانستان شده‌اند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور در تاریخ 7 سرطان نیز گفته بود که ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان مردم را نگران کرده و فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را نیز خدشه‌دار خواهد کرد.

با این حال او گفته بود که ممکن مذاکرات صلح در ماه جاری میلادی (جولای) آغاز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *