وزارت خارجه: در زمان مناسب‌ به تهاجم پاکستان پاسخ می‌دهیم

اطلاعات روز: به‌نبال تداوم و افزایش حملات پاکستان بر مناطق شرقی کشور، مقام‌های وزارت امور خارجه‌ی کشور بار دیگر واکنش نشان داد و اعلام کرد، زمان پاسخ‌دهی به حملات این کشور خواهد رسید. آنان هشدار دادند، ارتش کشور در برابر تهاجم آشکار پاکستان آرام نخواهند ماند و در زمان مناسب، مقابله‌ی به‌مثل خواهند کرد.

نظامیان پاکستانی اخیراً در شرایط حساس کشور حملاتش را بر برخی مناطق شرقی کشور افزایش داده است. از یک‌سو کشور دچار تنش‌های انتخاباتی شده و از طرف دیگر قرار است در پایان سال 2014 اکثر نیروهای خارجی کشور را ترک کنند. امریکا و ناتو نیز تا هنوز برای جلوگیری از حملات نظامیان پاکستان اقدام جدی را روی دست نگرفته‌اند.

شکیب مستغنی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی کشور به روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، از حملات پاکستان بر مناطق شرقی آگاه است و اگر شورای امنیت ملی دستور اقدام نظامی علیه پاکستان را صادر کند، ارتش در وقت مناسب پاسخ حملات نظامیان این کشور را خواهد داد.

بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع کشور در نشست شورای امنیت ملی به ریاست حامد کرزی نیز اعلام کرد، نظامیان پاکستانی اخیراً با لباس ملی وارد ولایت کنر شده و عملیات را علیه ارتش آغاز کرده‌اند. او گفته بود که این گروه در ولسوالی‌های هلمند نیز حملات‌شان را شدت داده و در ولایت ننگرهار افراد ملکی را به قتل می‌رسانند.

در همین حال، وزارت امور خارجه‌ی کشور حمله‌ی نظامیان پاکستانی بر پاسگاه‌های ارتش ملی در کنر را محکوم کرد و آن را تهاجم آشکار پاکستان بر افغانستان عنوان کرد. سخن‌گوی این وزارت گفت، نظامیان پاکستانی دو شب قبل با پوشیدن لباس شخصی به پاسگاه‌های ارتش ملی در ولسوالی دانگام ولایت کنر حمله کردند.

او می‌‌گوید، در این رویداد ۳ سرباز ارتش و 8 فرد ملکی که به کمک این نیروها آمده بودند، کشته شدند. مستغنی با اشاره به این‌که اقدام نظامی علیه پاکستان روی دست است، افزود، مرجع تصمیم گیرنده در این مورد، شورای امنیت ملی است. به گفته‌ی او، اگر این شورا دستور پاسخ‌دهی به حملات پاکستان را صادر کند، ارتش در زمان مناسب به این اقدام‌های پاکستان پاسخ خواهد داد.

حملات نظامیان پاکستان از چند‌سال به این طرف بر مناطق شرقی کشور ادامه دارند. هر‌چند حکومت، شورای ملی و مردم کشور بارها از پاکستان خواسته‌اند، حملاتش را متوقف کند، اما این کشور هنوز به این روند پایان نداده است. براساس معلومات مقام‌های کنر، تاکنون در عملیات نظامی پاکستان ده‌ها تن کشته و نیز برخی جنگلات مناطق شرقی تخریب شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *