وزارت داخله: در جنگ هلمند به پیروزی‌هایی دست یافته‌ایم

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور در جنگ هلمند به پیروزی‌هایی دست یافته و تاکنون 260 طالب را به قتل رسانده‌اند. چند‌روز پیش صدها جنگ‌جوی طالب بر برخی پاسگاه‌های نیروهای امنیتی کشور در چند‌ولسوالی ولایت هلمند حمله کردند.

شورشیان طالب پس از حمله ‌بر ولسوالی سنگین، عملیاتی را بر ولسوالی‌های کجکی، موسی‌قلعه و نوزاد ولایت هلمند آغاز کرده بودند. پس از آن درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان رخ داد. با این حال، مسئولان امنیتی کشور می‌گویند که حمله طالبان در هملند را سرکوب کرده‌اند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور به خبرگزاری فرانسه گفته است، نیروهای امنیتی افغانستان تهاجم طالبان در چند‌ولسوالی هملند را پس زده‌اند و شور‌شیان به هدف شوم‌شان نرسیده‌اند. او افزوده که تاکنون در حدود 260 طالب کشته شده و چندین تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

صدیقی می‌گوید که در این درگیری 28 سرباز نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند. گروه طالبان و حامیان خارجی‌شان در وقت حساس و چالش‌های انتخاباتی عملیات‌شان را در هلمند آغاز کردند. اما این عملیات از سوی نیروهای امنیتی کشور سرکوب شد. سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید، نیروهای امنیتی پس‌گیری مناطقی را که در روزهای اول حمله‌ی طالبان از دست داده بودند، آغاز کرده‌اند.

او اما می‌گوید، طالبان بخش‌های از مناطق‌ یاد شده را ماین‌ جاسازی کرده و روی همین دلیل، روند پس‌گیری بسیار به کندی پیش می‌رود. سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی کشور تأکید کرده است، به روز (شنبه، 7 سرطان) مأموران پولیس در حدود 60 ماین زمینی را در ولسوالی سنگین خنثا کرده‌اند.

در همین حال، مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور نیز اعلام کرده‌اند، ارتش شورشیان را از سه ولسوالی دیگر هلمند؛ کجکی، نوزاد و موسی‌قلعه عقب رانده است. اما یوسف احمدی، سخن‌گوی طالبان با رد این ادعا می‌گوید، جنگ در سنگین و برخی ولسوالی‌های دیگر هلمند هنوز ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *