والی پکتیکا: نوار صوتی نشر‌شده، جعلی است

اطلاعات روز: محب‌الله صمیم، والی پکتیکا نشر نوار صوتی منسوب به خودش را از سوی ستاد نتخاباتی عبدالله عبدالله، جعلی خوانده و گفته است، این ستاد با نشر چنین نوارهایی، روند انتخابات را متضرر نکند. او می‌گوید که در روند انتخابات ریاست جمهوری هیچ مداخله‌‌ای از سوی او صورت نگرفته است.

دفتر رسانه‌های ولایت پکتیکا با نشر خبرنامه‌‌ای به نقل از محب‌الله صمیم اعلام کرده است، برای برگزاری انتخابات شفاف به تمام کارمندان دولتی در پکتیکا دستور داده بود که در روند انتخابات کاملاً بی‌طرف بمانند و خودش نیز بی‌طرفی کاملش را در انتخابات دور اول و دور دوم حفظ کرده است.

او با اشاره به این‌که نشر نوار صوتی از سوی ستاد انتخاباتی عبدالله صدای او نیست، می‌گوید که نامزدان انتخابات باید به رای مردم احترام بگذارند و روند انتقال قدرت را با چالش مواجه نکنند. ستاد انتخاباتی عبدالله دو روز پیش نوار صوتی‌ای را نشر نمود که به ادعای این ستاد، والی پکتیکا با ضیاالحق امرخیل، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون انتخابات در مورد سازمان‌دهی تقلب انتخاباتی صحبت کرده است.

عبدالله عبدالله چندروز پس از برگزاری دور دوم انتخابات، ‌رابطه‌ی خود با کمیسیون‌های انتخاباتی را به حالت تعلیق درآورد. او گفته بود، کمیسیون‌های انتخاباتی به خواست‌های تیم اصلاحات و هم‌گرایی توجه نکرده است. به تعلیق درآوردن وظیفه‌ی ضیاالحق امرخیل، وضاحت در‌باره‌ی آرای چند‌ولایتی که اشتراک مردم در انتخابات نسبت به گذشته بیش‌تر بوده و وضاحت در مورد اشتراک هفت میلیون نفر در دور دوم انتخابات از خواست‌های اساسی عبدالله عبدالله عنوان شده بودند.

عبدالله سپس از سازمان ملل خواست که از روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نظارت کند. بعد از آن سازمان ملل اعلام کرد که افغانستان را در قسمت حل چالش‌های انتخاباتی کمک می‌کند و سپس گزارشی به نشر رسید که عبدالله با مسئولان کمیسیون انتخابات وارد گفت‌و‌گو شده است.

مسئولان کمیسیون انتخابات به روز شنبه در کابل اعلام کردند، سه شرط عبدالله برای پیوستن به روند انتخابات پذیرفته شده است. این کمیسیون گفت که دلیل دیگری برای نپیوستن عبدالله عبدالله به روند انتخابات‌ وجود ندارد. با این حال، بریالی ارسلایی، رییس ستاد انتخاباتی عبدالله می‌گوید، تیم اصلاحات و هم‌گرایی از کمیسیون انتخابات خواسته بود که در بعضی ولایت‌هایی که تقلب صورت گرفته، دو‌باره انتخابات برگزار کند، اما این مسئله رد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *