نیروهای امنیتی در هلمند با کمبود تجهیزات مواجه‌ اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت هلمند در جنوب کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی در این ولایت با کمبود سلاح و تجهیزات نظامی مواجه ‌اند. آنان می‌گویند که این نیروها برای دفاع از ولسوالی‌های سنگین و برخی مناطق دیگر ولایت هلمند به سلاح و تجهیزات نظامی بیش‌تر نیاز دارند.

عمر زواک، سخن‌گوی والی می‌گوید که مسئله‌ی تجهیز نیروهای امنیتی کشور در هلمند با ریاست جمهوری، وزارت دفاع و داخله در میان گذاشته شده است. به گفته‌ی او، در حال حاضر این نیروها امکانات لازم برای دفاع در اختیار ندارند. او به رادیو آزادی گفته است که امکانات هوایی نیز برای نیروهای امنیتی در هلمند فراهم نیست.

سخن‌گوی والی هلمند تأکید کرده است که جنگ در ولسوالی خانشین این ولایت پایان یافته و نیروهای امنیتی کشور در حال حاضر‌ در چند‌منطقه‌ی ولسوالی سنگین عملیات نظامی را آغاز کرده و هنوز ادامه دارد. درگیری‌ بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت چندی پیش در ولایت هلمند آغاز شد.

هنوز آمار دقیقی از تلفات درگیری نیروهای امنیتی و طالبان در هلمند مشخص نشده، اما برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که در این درگیری‌ها در حدود 500 طالب کشته و زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که در این درگیری ده‌ها نظامی و فرد ملکی نیز کشته شده‌اند.

مقام‌های دولتی گفته‌اند که در درگیری‌های هلمند شبه‌نظامیان خارجی نقش عمده دارند. پیش‌تر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی کشور گفت، حضور نظامیان پاکستانی در جنگ هلمند یک امر آشکار است. این در حالی است که رییس جمهور کرزی نیز می‌گوید، نظر به گزراش‌های رسیده‌، افراد خارجی در جنگ هلمند حضور دارند.

در همین حال، سخن‌گوی والی هلمند می‌گوید، اکثر شورشیان در هلمند خارجی اند و در چهار ولسوالی این ولایت شکست خورده، اما در حال حاضر در برخی از مناطق ولسوالی سنگین مقاومت می‌کنند. هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که گروه طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. اما اخیراً گزارش‌هایی به نشر رسیدند که نظامیان پاکستانی نیز با لباس‌های محلی وارد ولایت هلمند شده و جنگ را علیه نیروهای امنیتی کشور آغاز کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *