22 رسانه به دلیل تخطی‌ در انتخابات جریمه شدند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که 22 رسانه به دلیل تخطی در انتخابات جریمه‌ی نقدی و سه رسانه‌ی‌ دیگر به دادستاتی معرفی شده‌اند. حشمت‌الله رادفر، سرپرست کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات به روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، اين رسانه‌ها به دلیل نشرات جانب‌دارانه، نقض دوره‌ی سکوت و نشرات تحریک‌آمیز جریمه‌ی نقدی شده‌اند.

تلویزیون‌های ژوندون، شمشاد، طلوع نیوز، راه فردا، آیینه، نگاه، سبا، نور، میترا، خاور، باتور جوزجان، غزنویان غزنی و هیواد قندهار‌؛ راديوهاى سپوژمی، ندا، نوا، دنیای پروان و د سولی پیغام از جمله‌ی رسانه‌هایی ‌اند که از طرف کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات جریمه شده‌اند.

این کمیسیون روزنامه‌هاى اقتدار ملى، ماندگار، سرنوشت و سروش ملت را نیز جریمه‌ی نقدی کرده است. رسانه‌های ياد شده از پنج هزار افغانی تا صد هزار افغانی ملزم به پرداخت جریمه‌ی نقدی شده‌اند. رادفر می‌گوید، تلویزیون‌هاى افغان، مهر و دعوت به دلیل عدم پرداخت جریمه به دادستانی معرفی شده‌اند.

اين تخطى‌ها از آغاز دور دوم انتخابات تا تاريخ ١٠ سرطان به وقوع پيوسته‌اند. رادفر می‌گوید که تلویزيون‌های آرزو، ملی، تمدن، میوند، آریانا نیوز، خورشید، کابل نیوز، نورین و تابان هرات؛ ‌راديوهاى ملی، سلام وطن‌دار و کلید در انتخابات بی‌طرفی‌شان را حفظ کرده‌اند.

او تأکید کرد که تخطی رسانه‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به انتخابات گذشته، بیش‌تر بوده است. رادفر گفت، برخی رسانه‌ها در بحران کنونی انتخابات نقش داشتند و تاکنون هم برخی آنان نشرات تحریک‌آمیز دارند. او از رسانه‌های کشور خواست، از نشر برنامه‌های تحریک‌آمیز و جانب‌دارانه دوری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *