اعضای 15 خانواده در غور گروگان گرفته شده‌اند

اطلاعات روز: افراد مسلح غیرمسئول در ولایت غور اعضای 15 خانواده را در ولسوالی دولینه‌ی این ولایت گروگان گرفته‌اند. مقام‌های امنیتی غور با تأیید این رویداد به رسانه‌ها گفته‌اند، این واقعه پس از درگیری شدید بین دو فرمانده محلی در این ولایت رخ داده است. هفته‌ی گذشته بین عطا محمد و عبدالصمد، دو فرمانده مسلح غیرقانونی در منطقه‌ی سياه‌چوب ولسوالى دولينه درگیری شدید رخ داد.

پس از این درگیری عطا با پسر و خواهرزاده‌اش کشته شدند. در درگیری یاد شده دو طرف‌دار فرمانده صمد نيز کشته شدند و خود صمد به‌دست طرف‌داران عطا افتاده است. با این حال، محمد حسين دانش‌يار، ولسوال دولينه به پژواک گفته است که پس از درگيرى هفته‌ی گذشته، طرف‌داران عطا ١٥ خانواده‌ی مربوط به صمد را به گروگان گرفته‌اند. به گفته‌ی او، افراد مسلح عطا‌ سه تن از افراد جانب مقابل را اسير گرفته و يک تن آنان را کشته‌اند.

دانش‌يار تأکید کرده است که افراد مسلح غیرمسئول در این منطقه زیاد‌‌ند و اداره‌ی محلى از خلع سلاح آنان عاجز است. در همین حال، نثار احمد، از باشندگان محل می‌گوید، افراد مسلح غیرمسئول در ولسوالی دولینه‌ی غور بسیار زیاد است و همواره شاهد درگیری و کشتار در این ولسوالی بوده‌اند.

وى از حکومت مرکزی و مسئولان امنیتی ولایت غور انتقاد کرده و گفته است که برای خلع سلاح افراد مسلح غیر‌مسئول اقدام‌های جدی را روی دست نگرفته است. در همین حال، بدالهادی چهل‌غوری، مدیر مبارزه با جرایم جنايی فرماندهی پولیس غور علت درگيرى بین دو فرمانده را خصومت‌هاى شخصى خوانده است.

او گفته است که اين دو فرمانده از چند‌سال به این طرف بارها علیه یک‌دیگر اقدام‌های مسلحانه کرده بودند. چهل‌غوری تأکید کرده است که به نيروهاى امنيتى کشور دستور داده شده تا به منطقه‌ی سياه‌چوب بروند و درگيرى را خاموش کنند. مردم از فعالیت افراد مسلح غیر‌مسئول همواره شکایت‌ داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *