شورای امنیت ملی: از شبکه‌های اجتماعی مسئولانه استفاده کنید

اطلاعات روز:‌ شورای امنیت ملی در نشست نوبتی خود به ریاست حامد کرزی، از فعالان مدنی و جوانان کشور خواسته که از رسانه‌های اجتماعی مسئولانه استفاده کنند. این شورا تأکید کرده که جوانان و فعالان مدنی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی وحدت ملی را در نظر بگیرند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، شورای امنیت ملی و رهبری دولت از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته تا به عنوان شهروندان مسئول و متعهد به قانون، برای تحکیم وحدت ملی، تداوم و تحکیم ثبات در کشور و با توجه به برادری دیرینه‌ی مردمان این سرزمین، حین استفاده از این شبکه‌ها، دَین میهنی خویش را اداء کنند.

براساس خبرنامه، در عصر کنونی شبکه‌های اجتماعی نقش برازنده‌ای را در تأمین وحدت ملی، صلح و ثبات دایمی و نزدیکی اقوام دارند. فعالان جامعه‌ی مدنی و جوانان کشور از این ابزار به‌طور مثبت استفاده کنند و جلو هر‌نوع تشنج‌زایی، تبار‌گرایی و تفرقه‌اندازی را در کشور بگیرند.

در خبرنامه آمده است، استفاده کنندگان حق دارند ‌با آزادی و به‌گونه‌ی انتقادی از این رسانه‌ها برای معلومات‌دهی و روشنگری استفاده کنند. در استفاده از این ابزار اطلاع‌رسانی ایجاب می‌کند تا اصول و ارزش‌های اسلامی، افغانی و ارزش‌های اخلاقی رسانه‌‌ای را در کشور رعایت کنند.

این خواسته‌ی شورای امنیت در حالی مطرح شد که شماری از مقام‌های دولتی باور دارند، بسیاری‌‌ از کاربران فیس‌بوک بیش‌تر به جنجال‌های انتخاباتی دامن می‌زنند. پیش از این رحمت‌الله نبیل، سرپرست اداره‌ی امنیت ملی در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفت، از رییس جمهور کرزی خواسته تا شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک برای مدتی بسته شود.

او گفت که کرزی این موضوع را رد کرده است. با مطرح شدن طرح فیلتر شدن فیس‌بوک، بسیاری از کاربران این شبکه واکنش نشان دادند. شماری از کاربران با به اشتراک گذاشتن برنامه‌های فیلتر‌شکن، دیگر کاربران را برای مقابله با فیلتر شدن فیس‌بوک تشویق کردند.

در همین حال، دیده‌بان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز به‌دنبال مطرح شدن طرح بسته شدن شبکه‌های اجتماعی در کشور در یک نشست خبری در کابل واکنش نشان دادند. مسئولان این نهاد گفتند، بسته کردن شبکه‌های اجتماعی در کشور، خلاف قانون اساسی کشور است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *