مجلس سنا: نهادهای امنیتی در مورد حوادث مشکوک اخیر توضیح دهند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنا از آتش‌سوزی اخیر در ایستگاه تانکرهای تیل و حمله‌ی راکتی به میدان هوایی کابل اظهار نگرانی کردند و گفتند، این حوادث خسارات سنگینی را بر اقتصاد کشور وارد کرده‌اند. اعضای این مجلس انجام چنین حوادثی را مشکوک‌ خواندند و تأکید کردند، نهادهای امنیتی باید در این مورد توضیح دهند.

به روز جمعه، 13 سرطان صدها تانکر تیل در یک آتش‌سوزی بزرگ در ولسوالی پغمان ولایت کابل در آتش سوختند. هم‌چنان پیش از آن در حمله‌ی راکتی بر میدان هوایی کابل، چند‌چرخ‌بال آسیب دیدند. مسئولیت هر‌دوی این رویدادها را گروه طالبان به عهده گرفته است.

نثار حارث، عضو مجلس سنا به روز یک‌شنبه در نشست عمومی این مجلس شماری از مسئولان امنیتی را به معامله‌گری متهم  کرد و گفت، آنان در ایام انتخابات درگیر‌ معامله‌ها اند و در تأمین امنیت کشور کم‌‌توجهی می‌کنند. او تأکید کرد که نهادهای امنیتی باید در مورد آتش‌سوزی اخیر کابل پاسخ روشن ارائه کنند.

شماری از اعضای دیگر مجلس سنا نیز وقوع این حوادث را ناشی از ضعف کشفی و استخباراتی نیروهای امنیتی کشور عنوان کردند. آنان خواهان استجواب مسئولان نهادهای امنیتی در مجلس سنا شدند. در همین حال، فضل هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا  به کمیسیون امور دفاعی این مجلس دستور داد تا مسئولان نهادهای امنیتی را فرا‌بخواند.

او گفت که مسئولان نهادهای امنیتی باید در مورد آتش‌سوزی تانکرهای تیل و حمله‌ی راکتی بر میدان هوایی کابل توضیح دهند. نهادهای امنیتی چالش‌های انتخاباتی را از عوامل عمده‌ی افزایش فعالیت‌های شورشیان در کشور عنوان می‌کنند. این مسئله را وزیر داخله‌ی کشور چندی پیش در مجلس نمایندگان در نشست فراخوانی مسئولان نهادهای امنیتی مطرح کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *