در دو رویداد جداگانه، یک فرمانده پولیس و 5 عضو یک خانواده کشته شدند

اطلاعات روز:‌ در دو حمله‌ی راکتی جداگانه در ولایت‌های هرات و قندوز، یک فرمانده پولیس و 5 عضو یک خانواده کشته شده‌اند. عبدالرووف احمدی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت هرات می‌گوید، صبح روز دوشنبه شیر احمد، فرمانده پولیس ولسوالی فارسی به سوی شهر هرات در حرکت بوده و در منطقه‌ی قالین‌بافان در مربوطات این ولایت هدف شلیک راکتی قرار گرفته است.

او گفت که در این حمله چهار محافظ این فرمانده کشته و یک افسر پولیس زخمی شده است. احمدی می‌گوید، پس از این رویداد، نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شده‌اند. مسئولیت این رویداد را هنوز فرد یا گروهی به عهده نگرفته، اما مقام‌های امنیتی هرات می‌گویند، این حمله از سوی طالبان صورت گرفته است.

ولسوالی فارسی در ۱۷۰ کیلومتری مرکز شهر هرات قرار دارد و از ناامن‌‌ترین ولسوالی‌های این ولایت به شمار می‌رود. گفته می‌شود که طالبان و قاچاق‌بران در برخی مناطق این ولسوالی به‌طور عادی گشت‌و‌گذار دارند. در یک رویداد دیگر در قندوز تعدادی از اعضای یک خانواده کشته و زخمی شده‌اند.

مقام‌های محلی ولایت قندوز تأیید کرده‌اند، بر اثر شلیک یک راکت از سوی طالبان در ولسوالی علی‌آباد این ولایت، پنج عضو یک خانواده کشته و چهار نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند. این رویداد صبح روز دوشنبه در قریه‌ی لاله میدان در مربوطات ولسوالی علی‌آباد قندوز رخ داده است.

محبوب‌الله سعیدی، ولسوال علی‌آباد قندوز گفته است، طالبان و پولیس محلی با هم درگیر شدند و سپس یک راکت طالبان بر یک خانه اصابت کرد. او گفت، 5 عضو یک خانواده کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. سعیدی افزود، اکثر قربانیان این رویداد کودکان و زنان اند. او می‌گوید، یک هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی این رویداد به محل اعزام شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *