به 420 شکایت‌ انتخاباتی علنی رسیدگی شد

اطلاعات روز:‌ کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که در سومین نشست علنی، به٤٢٠ قضيه‌ی استينافى و شکايت‌های انتخاباتى زون جنوب و جنوب‌شرق رسيدگى شده است. در نشست یاد شده شماری از اعضاى نهادهاى جامعه‌ی مدنى، ناظران انتخاباتى، رسانه‌ها و نماينده‌ی تيم تحول و تداوم نیز حضور داشته است.

عبدالستار سعادت، رييس کميسيون شکايت‌های انتخاباتى می‌گوید، این ٤٢٠ قضيه‌ی استينافى و شکايت‌های انتخاباتى مربوط به ولایت‌های نورستان، ننگرهار، کنر، لغمان، پکتيا، پکتيکا و خوست اند. به گفته‌ی او، اکثر شکایت‌ها علیه ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله بوده‌اند. سعادت گفت، تمام اين شکايت‌ها در اختيار هر‌دو تيم قرار داده شدند، اما اصلاحات و هم‌گرایی از حق دفاعیه‌ی خود استفاده نکرده است.

ستاد انتخاباتی عبدالله کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم به تقلب کرده و روابط خود با این کمیسیو‌های را قطع کرده است. نمایندگان این ستاد در سه روز نشست علنی رسیدگی به شکایت‌ها حضور نداشتند. در همین حال، مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند، به هردو نامزد در مورد شکايت‌ها حق دفاعيه داده شده است.

به گفته‌ی آنان، عدم حضور نمایندگان تیم اصلاحات و هم‌گرایی در نشست علنی روی روند رسيدگى به شکایت‌ها تأثير ندارد. در نشست دیروز باز هم عزيزالله آريافر و نادر محسنی، دو کميشنر کميسيون شکايت‌های انتخاباتی حضور نداشتند. بین اعضای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی اختلاف نظر پیدا شده است.

نادر محسنى، رییس دبیر‌خانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نیز اختلاف نظر بین اعضای این کمیسیون را تأیید کرده و می‌گوید، این مسئله یک امر طبيعى بوده و او هم ممکن بعضى اوقات با همکارانش اختلاف نظر داشته باشد. گفتنی است که در نخستین نشست علنی کمیسیون شکایت‌ها، 300 شکایت و در دومین نشست آن 944 شکایت بررسی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *