مجلس سنا: تصدی سیلوها به شرکت تبدیل نمی‌شود

مجلس سنا‌ طرح حکومت‌ مبنی بر تغییر شخصیت حقوقی «تصدی سیلوها و مواد خوراکی» به «شرکت مواد خوراکی افغان» را رد کرد. حکومت‌ طرح یاد شده را دو ماه قبل به‌خاطر تصویب به مجلس نمایندگان فرستاد. مجلس نمایندگان به تاریخ 3 سرطان طرح مذکور را رد نمود‌ و به مجلس سنا فرستاد.

طرح یاد شده‌ دیروز از سوی کمیسیون اقتصاد ملی مجلس سنا، به هدف فیصله‌ی نهایی‌ به جلسه‌ی عمومی آن مجلس ارائه شد. محمد‌الدین هم‌درد، رییس کمیسیون اقتصاد ملی مجلس سنا گفت که آن کمیسیون‌ در زمينه با آگاهان امور اقتصادی صحبت نموده و آنان گفتند که در شرایط  فعلی، باید تصدی خصوصی به شرکت تبدیل نشود.

به گفته‌ی هم‌درد، حکومت به‌خاطرى می‌خواهد تصدی دولتی را به شخصیت حقوقی تبدیل نماید، که برای فعال ساختن تصدی، بودجه ندارد. محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت که در شرایط فعلی، باید تصدی به شرکت مبدل نشود.

وی گفت: «شماری از حلقات مافیایی که در دولت هستند، می‌خواهند با پول کم تصدی دولتی را به شرکت خصوصی مبدل سازند، در حالی که آنان نمی‌توانند تنها قیمت زمین تصدی را بپردازند. در نشست امروزی مجلس سنا، 62 تن از اعضای آن مجلس حاضر بود‌ که با اکثریت آرا این طرح حکومت را رد نمودند. (پژواک)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *