یک مسئول نظامی طالبان در کویته ترور شد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی می‌گویند که ملا عبدلله نورزی، مسئول کمیسیون نظامی طالبان در ولایت فراه در کویته پاکستان ترور شده است. یک منبع امنیتی که خواست نامش در خبر ذکر نشود به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که این مسئول نظامی طالبان امروز در منطقه موسوم به «بای پاس» در مربوطات کویته توسط افراد ناشناس به قتل رسیده است.

به گفته‌ی منبع، ترور رهبران طالبان  در کویته پاکستان ادامه دارد. هرچند او در مورد علت ترور شماری از رهبران طالبان در کویته جزئیات دقیق نداد، اما پس از برگزاری انتخابات شماری از رهبران و فرماندهان ارشد طالبان در کویته پاکستان کشته می‌شوند. ناکامی برخی از رهبران و فرماندهان طالبان در نا امن کردن انتخابات افغانستان دلیل اصلی این کشتارها خوانده شده است.

درهمین حال منبع امنیتی می‌گوید، در یک رویداد دیگر در هلمند دو فرمانده کلیدی طالبان زخمی شده‌اند. این افراد ملا حیات‌الله مشهور به نام حاجی لالا و پاچا نام دارند و در حمله هوایی در منطقه موسوم به قلعه‌گز در مربوطات ولسوالی سنگین هلمند زخمی شده‌اند. منبع امنیتی گفت که جنگ‌جویان پاکستانی این افراد را به آن‌سوی خط دیورند انتقال داده‌اند.

او هم‌چنان می‌گوید که مأموران امنیت ملی در یک اقدام چند عضو ارشد طالبان را در هلمند بازداشت کرده‌اند. به گفته‌ی منبع، رحمت الله مسئول مالی٬ محمد عاصم و شیرآغا مسئول اکمالاتی طالبان از جمله افرادی‌ اند که توسط مأموران امنیت ملی در هلمند بازداشت شده‌اند. مقدار تجهیزات و مهمات جنگی نیز از نزد این افراد به دست آمده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *