انفجار در قندهار جان 8 عضو یک خانواده را گرفت

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد، بر اثر انفجار ماین کنار جاده در ولایت قندهار در جنوب کشور، 8 عضو یک خانواده کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. این رویداد ساعت ۱۰ پیش از چاشت دیروز (شنبه، 21 سرطان) در مربوطات ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار رخ داده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی وزارت داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، یک موتر نوع سراچه حامل افراد ملکی به روز شنبه در مسیر جاده‌ی ولسوالی پنجوایی قندهار با ماین کنار جاده برخورد کرد و در نتیجه 8 عضو یک خانواده، به‌شمول چهار زن، کشته شده‌اند. براساس معلومات وزارت داخله، در این رویداد دو کودک نیز زخمی شده‌اند.

مسئولیت این رویداد را هنوز گروهی به عهده نگرفته، اما وزارت داخله می‌گوید، این حمله از سوی گروه طالبان انجام شده است. وزارت داخله از طالبان خواسته است که در حملاتش از تلفات افراد ملکی جلوگیری کند. در جریان 13 سال گذشته انفجار و حملات انتحاری گروه طالبان بیش‌تر جان غیرنظامیان را گرفته‌‌اند.

از سویی هم، وزارت داخله‌‌ با نشر یک خبرنامه‌ی دیگر اعلام کرده است، یک سارق با یک عراده موتر سرقت شده از سوی مأموران پولیس حوزه‌ی شانزدهم شهر کابل، باالفعل بازداشت شده است. براساس خبرنامه، این فرد منیر احمد نام دارد و باشنده‌ی اصلی ولایت بغلان است.

این دزد جمعه‌ شب یک عراده موتر نوع نیسان را از ساحه‌ی قلعه‌ی زمان خان ناحیه‌ی شانزدهم شهر کابل سرقت کرده و سپس از سوی مأموران پولیس بازداشت شده است. وزارت داخله گفته است، واسطه‌ی نقلیه‌ی یاد شده توسط آمر حوزه‌ی شانزدهم فرماندهی پولیس کابل دوباره به مالک اصلی آن تسلیم شده و قضیه زیر بررسی پولیس قرار دارد.

درگیری در لغمان

بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در لغمان، 15 طالب مسلح، به‌شمول سه انتحاری کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. سرحدى زواک، سخن‌گوى والى لغمان گفته است، به روز دوشنبه گروه طالبان به پاسگاه‌های ارتش و پولیس در ولسوالى الينگار این ولایت حمله کردند و سپس بین دو‌طرف درگیری شدیدی آغاز شد.

زواک می‌‌گوید که در جمع کشته شدگان و مجروحان دو فرمانده طالبان نیز شامل اند. او افزود که در این درگیری هفت سرباز افغان کشته و چهار سرباز ديگر مجروح شده‌اند. طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و ادعا کرده است که در اين درگیری 9 پوليس کشته و شش تن دیگر زخمى شده‌‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *