شورای سراسری ژورنالیستان: رسانه‌ها در وضعیت کنونی محتاط باشند

اطلاعات روز: مسئولان شورای سراسری ژورنالیستان کشور به روز شنبه‌ در یک نشست خبری در کابل اعلام کردند که شماری از رسانه‌های کشور دامنه‌ی جنجال‌های انتخاباتی را افزایش داده‌اند. آنان از خبرنگاران و رسانه‌ها خواستند که در وضعیت کنونی کشور محتاطانه عمل کنند.

آصف وردک، رییس این شورا گفت که آنان در مورد حمایت برخی رسانه‌ها از نامزد مشخص اسنادی در اختیار دارند. او با اشاره به این‌‌که برخی از رسانه‌ها اخلاق فرهنگی را نیز زیر پا کرده‌اند، افزود، این در واقع جفا در حق ملت است. او اما از رسانه‌ی مشخصی نام نگرفت.

وردک افزود، رسانه‌هایی که به دامن زدن مسایل قومی ادامه دهند، در یک نشست خبری دیگر علیه آنان ثبوت ارائه خواهد شد. شورای سراسری ژورنالیستان افغانستان از تمام رسانه‌های داخلی خواست تا با رعایت اصول بین‌المللی روزنامه‌نگاری، به مسلک‌شان متعهد بمانند. به گفته‌ی اعضای این شورا، تعدادی از رسانه‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در نشریات‌شان از نامزد مشخص حمایت کرده و این روند جریان دارد.

این در حالی است که اعضای مجلس نمایندگان نیز دیروز از چگونگی نشر برنامه‌ی شماری از رسانه‌های کشور ابراز نگرانی کردند. عبدالرووف ابراهیمی، رییس این مجلس گفت، با در نظرداشت اوضاع حساس کشور، رسانه‌ها باید برنامه‌های‌شان را مطابق منافع ملی تهیه کنند.

این در حالی است که کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات نیز هفته‌ی گذشته 22 رسانه‌ی داخلی را متهم به تخطی کرد. حشمت‌الله رادفر، سرپرست کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات گفته بود، این رسانه‌ها به دلیل نشرات جانب‌دارانه، نقض دوره‌ی سکوت و نشرات تحریک‌آمیز جریمه‌ی نقدی شده‌اند.

تلویزیون‌های ژوندون، شمشاد، طلوع نیوز، راه فردا، آیینه، نگاه، سبا، نور، میترا، خاور، باتور جوزجان، غزنویان غزنی و هیواد قندهار‌؛ رادیوهاى سپوژمی، ندا، نوا، دنیای پروان و د سولی پیغام از جمله‌ی رسانه‌هایی ‌اند که از طرف کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات جریمه شده‌ بودند.

دیدگاه‌های شما
  1. لطفا خبرتان را تصیح نماید اصف وردک عضوشورای ژورنالیستان افغانستان میباشد نه ریس عمومی ژورنالیستان.
    ژورنالیست بادقت تمام درعرصه ژورنالیزم فعالیت میکند نباید این مسلک دچارمصیبت گردد درغیران ناتوانی سایت شما هویدا میشود که هرکی امد بنی خود را سیاه نمودونام خویش را گذشت اهنگر…؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *