یک خبرنگار پاکستانی به چهار‌سال زندان محکوم شد

اطلاعات روز: شماری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که یک خبرنگار پاکستانی در کشور به دلیل سفر غیرقانونی به افغانستان‌، به چهارسال زندان محکوم شده است. این خبرنگار فیض‌الله خان نام دارد و گزارش‌گر شبکه‌ی تلویزیونی (ای‌.آر.‌وای نیوز) است. دفتر مرکزی این شبکه در شهر کراچی پاکستان موقعیت دارد.

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور با تأیید این موضوع گفته‌اند، خبرنگار پاکستانی با ورود غیرقانونی اشتباه بزرگی را مرتکب شده و این وزارت در رهایی این خبرنگار کمکی نمی‌تواند. جلال نورانی، مشاور این وزارت می‌گوید، خبرنگار پاکستانی دولت را بی‌‌در و دروازه فکر کرده و ما برای رهایی او اقدامی نمی‌کنیم.

به گفته‌ی او، وزارت اطلاعات و فرهنگ با خبرنگارانی هم‌کاری می‌کند که در چهارچوب قانون اساسی کار کنند. خبرنگار پاکستانی در ماه اپریل به اتهام ورود غیر‌قانونی به افغانستان بازداشت شد و محکمه‌ی ولایت ننگرهار روز یک‌شنبه او را با حضور سه قاضی به چهار سال زندان محکوم کرد.

در همین حال، گزارش‌هایی وجود دارند که این خبرنگار پاکستانی (گزارش‌گر تلویزیون‌ ARY News) برای تهیه‌ی گزارش با رهبران طالبان وارد ننگرهار شده است. وکیل مدافع این خبرنگار نیز گفته است، موکلش به جاسوسی متهم شده، اما حکم از سوی دادگاه به‌خاطر ورود غیرقانونی وی به افغانستان صادر شده است.

از سویی هم، اختر منیر، سخن‌گوی سفارت پاکستان در کابل به روزنامه‌ی اکسپر‌س تریبیون گفته است، این سفارت و کنسول‌گری پاکستان در جلال‌آباد تلاش‌ها را برای رهایی فیض‌الله خان آغاز کرده‌اند. او می‌‌گوید، ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل برای رهایی این خبرنگار با مقام‌های ارشد دولتی افغانستان گفت‌و‌گو کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *