هیأت اداری مجلس نمایندگان به بی‌کفایتی متهم شد

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان هیأت اداری این مجلس را به بی‌کفایتی متهم کردند. آنان تأکید دارند، نشست عمومی روز دوشنبه مجلس نمایندگان به دلیل بی‌کفایتی هیأت اداری این مجلس برگزار نشده است. اما هیأت اداری مجلس نمایندگان این اظهارات را رد کرده است.

حبیبه دانش، از اعضای مجلس نمایندگان می‌گوید، قرار بود در نشست عمومی روز دوشنبه این مجلس روی طرح قانون شهرداری‌ها و آتش‌سوزی اخیر کابل بحث شود، اما بر اثر بی‌کفایتی هیأت اداری، این نشست برگزار نشد. مجلس نمایندگان براساس اصول وظایف داخلی خود، در هر شنبه، دوشنبه و چهارشنبه نشست عمومی برگزار می‌کند.

اعضای مجلس نمایندگان در سایر روزهای رسمی در کمیسیون‌های این مجلس نشست دارند. در همین حال، غلام فاروق مجروح، عضو دیگر مجلس می‌گوید، بر اثر بی‌کفایتی و ضعف مدیریت هیأت اداری، نشست عمومی روز دوشنبه برگزار نشد و اعضای مجلس بیرون از تالار به‌سر ‌بردند.

او برگزاری نشست عمومی مجلس را مهم خوانده و به پژواک گفته است، اکثر وقت‌ها در نشست عمومی روی طرح ارائه شده از سوی حکومت بحث می‌شود. اما محمد‌علی اخلاقی، نماینده‌ی مردم غزنی در مجلس به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت، طرح قانونی که قرار بود روز دوشنبه روی آن بحث شود، آماده نشده بود و به همین دلیل نشست برگزار نشد.

او افزود، وقتی در مجلس رفته، دروازه بسته بوده و دوباره برگشته است. در همین حال، حبیبه دانش می‌گوید، شماری از اعضای کابینه به‌خاطر ادای مناسک حج عمره در عربستان سعودی به‌سر می‌برند و این مسئله کار مجلس نمایندگان را با کندی مواجه کرده است.

اما محمد صالح سلجوقی، معاون دوم مجلس تمام اتهام‌های وارده بر هیأت اداری مجلس را رد کرده است. او می‌گوید، نشست روز دوشنبه این مجلس به اساس فیصله‌ی کمیته‌ی رییسان برگزار نشده است. سلجوقی تأکید دارد، در کمیسیون‌های این مجلس روی طرح قوانین مهم بحث جریان داشت و به همین دلیل نشست عمومی روز دوشنبه برگزار نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *