سفارت فلسطین در کابل گشایش می‌یابد

اطلاعات روز: ولید ابوعلی، سفیر فلسطین در پاکستان در دیدار با حامد کرزی می‌گوید که کشورش علاقه‌مند است تا سفارت خود را در افغانستان بازگشایی نماید. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، حامد کرزی از گشایش سفارت فلسطین در کابل استقبال کرده است.

او گشایش سفارت فلسطین در کابل را در عمیق شدن هر‌چه بیش‌تر روابط میان دو کشور مهم خوانده است. رییس جمهور کرزی، تأثرات عمیق، هم‌دردی و غم‌شریکی خویش را نسبت به تلفات مردم در غزه ابراز کرده است. او می‌گوید، مردم افغانستان در غم و اندوه مردم فلسطین شریک هستند و غم و درد آنان را بیش‌تر از همه احساس می‌کنند.

در همین حال، سفیر فلسطین در پاکستان تمنیات نیک محمود عباس، رییس جمهور فلسطین و مردم آن کشور را به کرزی و ملت افغانستان ابراز کرده و از حسن نیت، احساس نیک و کمک مالی کشور با شهروندان غزه تشکری کرده است. او می‌گوید، مساعدت مردم افغانستان با فلسطین ارزش خاصی برای مردم کشورش دارد.

چندی پیش دفتر رسانه‌های ریاست جمهوی با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، حامد کرزی، معاونان، مشاور امنیت ملی، وزیران امور خارجه و مالیه‌ی کشور تصمیم گرفته‌اند مبلغ ۵۰۰ هزار دالر به مردم فلسطین کمک کنند. درگیری بین ارتش اسراییل و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه حدود 19 روز پیش آغاز شد.

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند، تا کنون در این درگیری در حدود 870 فلسطینی کشته و بیش از 5 هزار و 200 تن دیگر زخمی شده‌‌اند. بیش‌تر از 80 درصد قربانیان این درگیری افراد ملکی اند. 29 سرباز و 3 فرد ملکی فلسطین نیز در درگیری غزه کشته شده‌‌اند. درگیری بین دوطرف هنوز ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *