وزارت داخله: استخدام افراد زیر سن را در صفوف پولیس، به صفر رساندیم

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گویند که این وزارت استخدام و موجودیت کودکان را در صفوف پولیس، به صفر رسانده است. وزارت داخله در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که پیش‌تر سازمان ملل حکومت را به خاطر استخدام و موجودیت افراد زیر سن در صفوف نیروهای امنیتی مورد انتقاد قرار داده بود.

این سازمان گفته بود که تعدادی از کودکان افغان عملاً با طالبان می‌جنگند یا در جبهه‌های‌ جنگ به عنوان خدمت‌کاران نظامی اجرای‌ وظیفه می‌کنند. این مسئله نگرانی شدیدی را به بار آورد و شماری از کارشناسان و فعالان مدنی از حکومت خواسته بودند که در این زمنیه عملاً گام بردارد.

در همین حال، نجیب دانش، معاون سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید، استخدام و موجودیت افراد زیر سن در صفوف پولیس جدی بررسی شده و در حال حاضر در جمع 150 هزار پولیس یک فرد زیر سن هجده سال وجود ندارد. حکومت سه سال قبل با سازمان ملل برای جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف نیروهای امنیتی، قرارداد امضا کرد.

حکومت در این قرارداد تعهد کرده بود که برای جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف نیروهای امنیتی اقدام جدی می‌کند. در این برنامه توصیه شده بود که استخدام کودکان در صفوف نیروهای امنیتی باید جرم پنداشته شود. در همین حال، شماری از شهروندان کشور از تطبیق این برنامه استقبال کرده‌اند.

به باور آنان، تطبیق این برنامه یک تغییر واقعی را در زندگی افغان‌ها به وجود می‌آورد. اما با آن‌هم نگرانی‌هایی وجود دارند که هنوز شماری از افراد زیر سن در صفوف پولیس محلی با طالبان عملاً در حال جنگ اند. فقر، بی‌کاری و نبود یک برنامه‌ی مشخص برای نوجوانان از عواملی اند که باعث می‌شوند افراد زیر سن به پولیس بپیوندند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *