تونل حفر شده برای فرار 450 زندانی در نیمروز کشف شد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت نیمروز در غرب کشور می‌گویند، تونلی را که برای فرار صدها زندانی خطرناک در محوطه‌ی بازداشتگاه این ولایت حفر شده بود، کشف کرده‌اند. این تونل به طول بیش از 8 متر برای فرار دست‌کم 450 زندانی خطرناک، به‌شمول افراد شورشی‌ طالب، حفر شده است.

محمد قسیم جنگل‌ باغ، فرمانده پولیس ولایت نیمروز می‌گوید، صدها زندانی خطرناک در بازداشتگاه این ولایت در تلاش بودند از طریق این تونل فرار کنند. حفر تونل یاد شده از سوی زندانیان خطرناک طرح‌ریزی شده است. به گفته‌ی جنگل باغ، تعداد زیادی از این زندانیان به حبس دراز‌مدت  یا اعدام محکوم‌ اند.

2 زندانی متهم به اعدام، 3 فرد بازداشت شده‌ی انتحاری و تعدادی از قاچاق‌بران مواد مخدر از جمله‌ی کسانی ‌اند که حفر تونل را برای فرار از بازداشتگاه طرح‌ریزی کرده‌‌اند. فرمانده پولیس نیمروز می‌گوید، این افراد در اقدام‌شان ناکام شدند و فعلاً برای جلوگیری از فرار زندانیان تدابیر جدی روی دست گرفته شده است.

او می‌گوید، حلقاتی از بیرون برای رهایی این زندانیان در تلاش‌ اند. جنگل باغ با اشاره به این‌که به غیر از زندانیان شماری از افراد از بیرون در حفر تونل یاد شده در بازداشتگاه نیمروز دست داشته‌اند، تأکید کرده است که مأموران پولیس تحقیقات را برای  شناسایی این افراد آغاز کرده‌اند.

حفر تونل برای فرار از زندان در کشور چیز تازه‌ا‌ی نیست. چند سال پیش نیز نزديك به 500 زندانی از طريق حفر یک تونل از بازداشتگاه ولایت قندهار فرار کردند. اعضای شورشیان طالب پس از فرار این تعداد زندانیان گفته بودند، این تونل را برای نجات هم‌کاران‌شان در مدت 8 ماه حفر کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *