شهردار کابل: ساحه‌های سبز غصب شده را پارک تفریحی می‌سازیم

اطلاعات روز: محمد‌یونس نواندیش، شهردار کابل می‌گوید که ساحات سبز غصب شده را پارک تفریحی می‌سازد. او افزود، شهرداری کابل در جریان چند سال گذشته پارک و برخی ساحات سرسبزی که توسط زورمندان در کابل غصب شده بودند را‌ دوباره مسترد کرده و در آن مناطق پارک‌های تفریحی ساخته می‌شود.

نواندیش گفت که در گذشته تعداد زیادی از پارک‌ها و زمین‌های سرسبز از سوی زورمندان در نواحی مختلف شهر کابل غصب شده‌اند. او هشدار داد، زورمندانى که بعضى شهرک‌ها را در کابل به‌طور غیرقانونی اعمار کرده، روزی جواب‌گوی مردم هستند و ما آنان را هیچ‌وقت به رسمیت نمی‌شناسیم.

او افزود که شهرداری کابل هرگز براى غاصبان قباله نمی‌دهد. نواندیش این اظهارات را دیروز در محفل افتتاح پارک تفریحی در چهار‌راهی صحت عامه‌ی شهر کابل بیان کرد. او در این محفل گفت که اين پارک در ساحه‌ی بيش از یک هزار متر مربع به ارزش ٣٢٠ هزار دالر کمک مالی نیروهای امریکایی در ظرف یک‌ماه اعمار مى‌شود.

نواندیش ایجاد پارک تفریحی را برای جلوگیری از آلودگى محیط زیست مهم خواند و تأکید کرد که با ایجاد این پارک، شهروندان می‌توانند اوقات تفریحی‌شان را در این‌جا سپری کنند. او هم‌چنان در مورد پارک زنانه در کابل گفت که فعلاً یک پارک زنانه در شهر ‌کابل وجود دارد و این پارک کافی نیست.

نواندیش تأکید کرد که شهرداری کابل در آینده‌ی نزدیک یک پارک مخصوص ديگر را برای زنان در چهارراهی عبدالحق کابل اعمار می‌کند. او می‌گوید که شهرداری کابل در نظر دارد تا در جریان سال جاری حداقل 5 پارک را در نواحی مختلف کابل اعمار کند. در حال حاضر ٣٦ پارک تفريحى در سطح شهر کابل وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *