شورای امنیت ملی: مشاوران پاکستانی در صفوف طالبان افزایش یافته است

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی کشور در نشست نوبتی خود به ریاست رییس جمهور کرزی، ادامه‌ی حملات پاکستان و هم‌کاری این کشور با طالبان را محکوم کرده و گفته است، مشاوران این کشور در صفوف طالبان افزایش یافته است. در خبرنامه‌ی ارسالی ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که وزیران امنیتی در نشست شورای امنیت ملی گزارش‌شان را در مورد وضعیت امنیتی ارائه کردند.

بر اساس خبرنامه، شورای امنیت ملی روی گزارش و اسناد ارائه شده توسط ارگان‌های امنیتی کشور در مورد افزایش حضور نظامیان پاکستانی در صفوف طالبان غور کرده است. این شورا می‌گوید، مدارک به‌دست آمده نشان می‌دهد که حکومت پاکستان بر تعهدات خویش مبنی بر مبارزه علیه تروریستان پابند نیست.

این شورا تأکید کرده است، حکومت پاکستان نه تنها به فعالیت‌های حمایتی خود از طالبان ادامه داده، بل‌که حضور نظامیان و مشاوران این کشور در صفوف تروریستان افزایش یافته است. شورای امنیت گفته است، نظامیان پاکستان خلاف توافقات قبلی میان دو کشور، نقض قوانین اصول بین‌المللی و ارزش‌های حسن هم‌جواری، در چند روز اخیر حملات توپ‌خانه‌‌ای خود را بر ولسوالی‌های دانگام و شیگل ولایت کنر افزایش داده است.

شورای امنیت ملی این اقدام نظامیان پاکستان را تجاوز آشکار علیه تمامیت ارضی کشور دانسته و تأکید کرده است، با وجود نزدیکی روابط میان مردمان دو کشور، دولت و مردم افغانستان چنین حملات را در آینده بی‌پاسخ نمی‌گذارند. حمله‌ی ملیشه‌های پاکستان بر برخی مناطق کشور از چند سال به این‌سو ادامه دارد و تا کنون بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

در ادامه‌ی نشست شورای امنیت ملی، روی حمله‌ی اخیر شورشیان بر ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار بحث شده است. این شورا می‌گوید، این حمله به حمایت مشاوران پاکستانی طراحی شده است. شورای امنیت ملی کشور تأکید دارد که نیروهای امنیتی پاسخ خوبی به این حمله داده و دست‌کم ۱۳۴ شورشی به قتل رسیده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *