کمیسیون حقوق بشر: 400 مورد خشونت علیه زنان ثبت شده است

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور می‌گویند، در چهار ماه اول سال جاری در حدود 400 مورد خشونت علیه زنان در این کمیسیون ثبت شده است. رفیع‌الله بیدار، سخن‌گوی کمیسیون حقوق بشر از این موضوع اظهار نگرانی کرده و گفته است، برای جلوگیری از خشونت علیه زنان باید اقدام‌های جدی روی دست گرفته شوند.

او می‌گوید، زندگی زنان در کشور مصئون نیست. 400 مورد خشونت ثبت شده علیه زنان در کمیسیون مستقل حقوق بشر شامل لت‌وکوب، ازدواج‌های اجباری، تجاوزهای جنسی و قتل‌های ناموسی اند. بر اساس معلومات این کمیسیون، بیش‌ترین واقعات خشونت علیه زنان در ولایت‌های سرپل، بغلان، بلخ و شبرغان اتفاق افتاده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که در چند هفته‌ی گذشته چندین مورد خشونت علیه زنان در شماری از ولایت‌های کشور رخ داده است. یک زن به روز شنبه هفته‌ی جاری در ولایت دایکندی با ضرب چاقو به قتل رسید و پیش از این، یک دختر جوان در ولایت بغلان پس از تجاوز جنسی تعدادی از افراد مسلح‌، خود‌کشی کرد.

با این حال، مژگان مصطفوی، معین وزارت زنان کشور با ابراز‌ نگرانی از افزایش خشونت علیه زنان در کشور گفته است، از آغاز سال جاری تا کنون صدها مورد خشونت علیه زنان در این وزارت ثبت شده‌اند. محاکمه نشدن عاملان خشونت علیه زنان، پایین بودن سطح آگاهی مردم از حقوق زنان و مشکلات اقتصادی از عوامل خشونت علیه زنان در کشور عنوان می‌شوند.

در همین حال، نجیب دانش، معاون سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید، این وزارت در تلاش بازداشت و محاکمه کردن عاملان خشونت علیه زنان است. او گفته است، وزارت امور داخله در سال جاری در حدود 100 عامل خشونت علیه زنان را از نقاط مختلف کشور بازداشت کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *