روند تفتیش آرا بدون ناظران تیم عبدالله پیش‌ می‌رود

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند، روند تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور بدون حضور ناظران تیم اصلاحات و هم‌گرایی دوباره آغاز شده است. نورمحمد نور، سخن‌گوی این کمیسیون دیروز دریک نشست خبری در کابل گفت که روند تفتیش مجدد آرا در ۳ هنگر توسط ۱۰۰ تیم پیش می‌رود.

این در حالی است که ناظران عبدالله عبدالله در روند تفتیش آرا حضور ندارند. نور در این مورد گفت که کمیسیون مستقل انتخابات بدون حضور ناظران تیم اصلاحات و هم‌گرایی روند تفتیش آرا را پیش‌ می‌بر‌د و دیگر این روند به تأخیر نمی‌افتد. او هم‌چنان افزود که در حال حاضر تمام مواد انتخاباتی 31 ولایت به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات رسیده‌اند.

روند تفتیش آرا از زمان آغاز تا کنون چهار بار به دلیل اختلاف نظرهای ناظران نامزدان و مشخص نبودن کار‌شیوه‌ی ابطال آرا متوقف شده است. دیروز کمیسیون انتخابات روند تفتیش آرا را بدون حضور ناظران عبدالله آغاز کرد. قرار بود‌ هیأت سازمان ملل برای ارائه‌ی وضاحت بیش‌تر در مورد طرزالعمل پیش‌نهادی این سازمان با تیم اصلاحات و هم‌گرایی گفت‌و‌گو کند.

اما هنوز در این مورد اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده و به نظر می‌رسد که گفت‌وگوهای نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) با تیم اصلاحات و هم‌گرایی به نتیجه‌‌ای نرسیده است؛ چون ناظران این تیم در آغاز تفتیش اشتراک نکردند. تیم اصلاحات و هم‌گرایی دیروز هم‌زمان با آغاز مجدد روند تفتیش آرا نوار صوتی‌ای را به نشر رساند و ادعا کرد، خلیلی در تقلب انتخابات دست دارد، اما رییس دفتر خلیلی این ادعا را رد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *