خدمات ملکی هوایی کشور معیاری می‌شود

اطلاعات روز: کاپیتان حامد ظاهر، رییس عمومی اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی کشور با شرکت آلمانی (تالیس) و ریاست شرکت هوایی آریانا دیروز در مراسم ویژه‌، قراردادهایی را برای بازسازی، حفظ و مراقبت از دستگاه‌های رادار، ترمیم دستگاه ره‌نمایی کننده‌ی نشست هواپیما‌ها در میدان هوایی بین‌المللی کابل، به امضا رسانده است.

در این مراسم محمود شاه حبیبی، معاون عملیاتی اداره هوانوردی ملکی، نصیر احمد حکیمی، رییس شرکت هوایی آریانا، واکلیف سوریک، رییس شرکت آلمانی دالیس حضور داشتند. اداره‌ی هوانوردی ملکی امضای این قراردادها را پیشرفت جدید تخنیکی در راستای معیاری سازی خدمات هوایی و تأمین مصئونیت و مراقبت پروازهای عبوری عنوان کرده است.

در خبرنامه‌ی که این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات‌روز فرستاده، آمده است، هزینه‌ی قرارداد ترمیم و مراقبت از داستگاه‌های رادار 4 میلیون و 480 هزار یورو در نظر گرفته شده است. بودجه این قرارداد از سوی اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی کشور پرداخته می‌شود. کار پیش‌برد و اجرای این قرارداد را شرکت آلمانی تالیس به عهده دارد.

براساس این قرارداد، شرکت آلمانی باید در جریان یک سال دستگاه‌های رادار میدان‌های فعال هوایی کشور را ترمیم، بازسازی و مراقبت کند و نیز مصارف جانبی آن به شمول مصرف انرژی و کرایه جایدادها را بپردازد. هدف از امضای این قرارداد، عرضه‌ی خدمات بهتر برای تمام پروازهای عبوری و پروازهای داخلی در کشور عنوان شده است.

از سویی هم، هزینه ترمیم دستگاه رهنمایی کننده نشست هواپیما‌ها در میدان هوایی بین‌المللی کابل بیش از شش صد و 29 هزار یورو در نظر گرفته شده است. کپتان حامد ظاهر، رییس عمومی اداره مستقل هوانوردی ملکی می‌گوید، هزینه ترمیم این دستگاه از سوی بودجه شرکت هوایی آریانا پرداخته می‌شود وکار آن را شرکت آلمانی تالیس پیش می‌برد.

براساس قرارداد امضا شده، این شرکت باید در مدت 14 هفته کار ترمیم و بازسازی دستگاه رهنمایی کننده نشست هواپیماها در میدان هوایی بین‌المللی کابل را به پایه اکمال برساند. دستگاه رهنمایی کننده نشست هواپیماها یا ILS در شرایطی که وضعیت جوی مناسب نباشد، هواپیماها را در حال پرواز رهنمایی می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *