آصف رحیمی: سیستم زراعتیِ کشور عصری می‌شود

اطلاعات روز: محمدآصف رحیمی، وزیر زراعت و مالداری کشور می‌گوید، برنامه‌های اساسی را برای عصری سازی سیستم زارعتی کشور روی دست گرفته شده است. او می‌گوید، قرار است به همین منظور فعالیت‌های زراعتی به یک سیستم عصری مبدل می‌شود.

به همین منظور وزارت‌های زراعت و مالداری و تحصیلات عالی دیروز در این مورد تفاهم‌نامه امضا کردند. براساس این تفاهم‌نامه، فعالیت‌های زراعتی به یک سیستم عصری مبدل می‌شود. رحیمی می‌گوید، وزارت تحصیلات عالی از طریق برنامه‌های علمی و تخنیکی خود ظرفیت کارمندان وزارت زراعت را بالا می‌برد.

او گفت که در حال حاضر در تمامی ولایت‌های کشور برخی از زمین‌های زراعتی برای فعالیت‌های آموزشی و تمرینی کارمندان، داشنجویان و دهقانان اختصاص داده شده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد از سوی متخصصان وزارت تحصیلات عالی کشور آموزش داده می‌شوند.

از سویی هم عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی کشور می‌گوید، که کادرهای این وزارت و استادان دانشکده‌ی زراعت در بخش‌های آموزش دانشجویان و دهقانان تلاش می‌کنند. او در مورد امضای تفاهم‌نامه با وزارت زراعت و مالداری گفت، این تفاهم‌نامه برای 5 سال اعتبار دارد و بعد از آن دوباره تمدید می‌شود.

هم‌کاری در بخش تحقیقات علمی است، دوره کارآموزی برای دانشجویان در سال اخیر تحصیل، عطای بورسیه‌ها برای استادان، دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های استادان در مشوره‌دهی در بخش عصری سازی زراعت از موارد مهم تفاهم‌نامه گفته شده است. عبید گفت، برای تقویت نیروی بشری بهتر در بخش زراعت گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

در همین حال، وزارت زراعت و مالداری می‌گوید، برای عصری سازی فعالیت‌های زراعتی با چهار دانشگاه امریکایی نیز قراردادهایی را به امضا رسانیده‌اند. آگاهان انکشاف فعالیت‌های زراعتی را یگانه راه تقویت اقتصاد عنوان کرده و می‌گویند، حکومت در این مورد توجه جدی کند. به باور آنان، حکومت در 13 سال گذشته با وجود کمک‌های جامعه‌ی جهانی، گام مثبت را برای تقویت زراعت در کشور برنداشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *