حامد کرزی به وزیران و کارمندان دولتی: با حکومت بعدی هم‌کاری همه‌‌جانبه کنید

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور به تمام وزیران کابینه‌اش دستور داده که مطابق برنامه‌ی تدوین شده، زمینه‌ی انتقال مسئولیت‌ها را به رییس جمهوری آینده‌ی کشور فراهم کنند. او به وزیران گفته، حمایت و هم‌کاری همه‌‌جانبه با رییس جمهور و حکومت آینده‌ی کشور، از وظایف ملی همه‌ی کارمندان دولت است.

ریس جمهور کرزی تأکید کرد، همه‌ی ما باید از تجارب تلخ، آوارگی‌ها و مهاجرت‌های گذشته در کشورهای همسایه درس بگیریم و در تقویت رییس جمهور و حکومت آینده در اتحاد و اتفاق تلاش کنیم. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به نقل از حامد کرزی آمده است، بیگانه‌گان در تلاش اند، تا افغانستان یک دولت ضعیف داشته باشد.

به گفته‌ی او، بیگانگان در پی‌ ایجاد ناامنی و تفرقه افگنی در کشور اند. رییس جمهور کرزی می‌گوید، قدرت و توانایی مردم در طول تاریخ در وحدت و یک‌پارچگی شان بوده است. کرزی گفت، وظیفه و مسئولیت همه‌ی افغان‌ها است که در راه سربلندی بیش‌تر افغانستان در آینده گام‌های لازم را برداند. او می‌گوید، قوام دولت نه تنها موجب تقویت کشور و رفاه مردم ما می‌شود، بلکه نخبگان سیاسی کشور بیش‌تر از دیگران از آن مستفید می‌شوند.

از سویی هم، در خبرنامه‌ی دیگر ریاست جمهوری به نقل از ایمل فیضی، سخن‌گوی ریاست جمهوری آمده است، حامد کرزی اساس حکومت مشارکت ملی را در کشور بنا گذاشته و به اساس آن در ۱۳ سال گذشته مردم حکومت ملی را تجربه کرده‌است.

او گفته، رییس جمهوری آینده‌ نیز باید حکومت مشارکت ملی را تشکیل دهد، تا تمام افغان‌ها خود را در آن سهیم بدانند. فیضی خواهان پایان هرچی زودتر روند تفتیش آرا شده است: نتایج انتخابات هرچه زودتر اعلان شود و مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید در اواخر ماه اگست سال روان برگزار شود.

به دنبال افزایش جنجال‌های انتخاباتی، جان کری، وزیر امور خارجه‌ی امریکا به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته بار دیگر وارد کابل شد. او پس از بحث با نامزدان عصر روز جمعه هفته‌ی گذشته در یک نشست خبری مشترک با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در کابل حاضر شد و از امضای تفاهم‌نامه‌ی نامزدان برای تشکیل حکومت وحدت ملی خبر داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *