کمیسیون انتخابات: روند ابطال آرا هفته‌ی آینده رسماً آغاز می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گویند، روند ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ هفته‌ی آینده رسما آغاز می‌شود. به گفته‌ی آنان، سيستم کمپيوتری جمع‌بندی چک ليست براى ابطال آرا دیروز در حضور نمايندگان تخنيکى هردو نامزد رياست جمهورى به کار آغاز کرد.

نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، این سیستم آرای پاک از ناپاک را جدا می‌کند: در اخیر هر روز در مورد این‌که چه مقدار آرا ابطال شده است، به رسانه‌ها معلومات داده می‌شود. تمام تصامیم بعد از داخل شدن چک لیست‌ها در سیستم ابطال آرا، در نشست علنی در حضور تیم‌های تخنیکی نامزدان، مشاهدان و ناظران با درنظر داشت معیارهای که از سوی نامزدان تایید شده، صورت می‌گیرد.

سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات تأکید کرد، تفتیش صندوق‌های یک تعداد از ولایت‌های کشور تکمیل شده و تا حال به تعداد٧١٣١ صندوق تفتیش شده است. این رقم تفتیش 30 درصد کل آرای دور دوم انتخابات را تشیکل می‌دهد. نور افزود، به روز دوشنبه هفته جاری در حدود 738 صندوق رای تفتیش شده است. او گفت که روند تفتیش آرا نسبت به روزهای گذشته سرعت یافته است. نمايندگان تيم‌هاى انتخاباتى از روند تفتش رضايت دارند و می‌گویند، این روند به خوبى به پيش مي‌رود.

از مجموع حدود 23 هزار صندوق رای‌دهی تاهنوز بیش از 7 هزار و یک صد صندوق رای تفتیش شده است. هنوز مشخص نیست که روند تفتیش آرا چی زمانی تکمیل می‌شود؛ اما نور محمد نور می‌‌گوید، کمیسیون انتخابات تلاش دارد تا هر روز تعداد تیم‌های روند تفتیش را بیشتر کند تا سرعت این روند افزایش یابد. او ابراز امیدواری کرد که روند تفیش آرا به زودی تکیمل و نتیجه‌ی آن اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *