واردات نفت کاهش می‌یابد

اطلاعات روز: مسئولان محلی ولایت‌ هرات در غرب کشور می‌گویند، یک تصفیه‌ی خانه بزرگ نفت در این ولایت به بهره برداری سپرده شده است. به گفته‌ی آنان، این تصفیه خانه‌ی نفت با سرمایه‌گذاری ٣٠ میلیون دالر امریکایی از سوی بخش خصوصی در هرات ساخته شده است.

سید فضل الله واحدی، والی هرات از بهره‌برداری این تصفیه‌خانه استقبال کرده و می‌گوید، این یک دست‌آورد بزرگ در زمینه‌ی تقویت اقتصاد داخلی است. او ابراز امیدواری کرده که این تصفیه‌خانه؛ بخش بزرگی از نیاز داخلی به مواد نفتی را در کشور تأمین کند و واردات این مواد از خارج به کشور را کاهش دهد.

این تصفیه خانه زیر نام «آسیا هریوا انرژی» دیروز در منطقه موسوم به کمرکلاغ در شمال غرب شهر هرات در مراسمی به بهرداری سپرده شد. در این مراسم شماری از مسئولان محلی و سرمایه‌گذاران داخلی نیز حضور داشتند. این تصفیه‌خانه‌ توسط یک شرکت معتبر سنگاپوری ساخته شده و توانایی استخراج نفت خام را با بهترین کیفیت دارد.

این نخستین بار است که تصفیه‌خانه‌ی مواد نفتی در غرب کشور ساخته می‌شود. تصفیه خانه‌ی یاد شده قادر به تولید مواد نفتی از جمله پطرول، تیل مخصوص هواپیما و روغنیات می‌باشد. مسئولان در تصفیه‌خانه نفت هرات می‌گویند، در حال حاضر در این تصفیه خانه زمینه‌ی کار برای٥٠٠ تن در بخش تولید مواد نفتی فراهم شده است.

قیام‌الدین عبدالله، رییس این تصفیه خانه گفت، در آینده‌ی نزدیک حدود 3000 کارمند برای حمل و نقل مواد تولید شده نیز استخدام می‌شوند. او با اشاره به‌ این‌که تصفیه خانه‌ی نفت در هرات معیاری ساخته شده است، گفت؛ در این تصفیه خانه روزانه ١٢٠٠ تن نفت خام تصفیه خواهد شد.

شماری از کارشناسان و شهروندان از ساخت تصفیه خانه نفت در هرات استقبال کرده‌اند. به باور آنان، این تصفیه‌خانه‌ی نفت روی رشد اقتصادی کشور تأثیر گذار است و نیز تاحدی نیاز نفتی ولایت‌های حوزه غرب و چند ولایت جنوبی را در کشور برطرف خواهد کرد. اما آگاهان تأکید دارند، باید تصفیه خانه‌های نفتی بیش‌تری در کشور ساخته شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *