موشک پراکنی پاکستان بر کنر همچنان ادامه دارد

اطلاعات روز: به‌دنبال تهدید شورای امنیت و وزارت دفاع کشور مبنی بر پاسخ‌دهی موشک و راکت پرانی پاکستان، بار دیگر دست‌کم 61 راکت از آن سوی خط دیورند بر ولایت کنر شلیک شد. عبدالحبیب سیدخیلی، فرمانده‌ی پولیس کنر می‌گوید،‌ پاکستان این تعداد راکت را از ساعت ۷ سه‌شنبه شب تا صبح روز چهارشنبه بر این ولایت شلیک کرده‌ است.

او به رسانه‌های داخلی گفته، این راکت‌ها بر برخی از مناطق ولسوالی‌های دانگام و منوره‌ی کنر شلیک شده است. سید خیلی می‌گوید که این حملات تلفاتی جانی نداشته، اما خسارات مالی را به باشندگان دو لسوالی یاد شده وارد کرده‌ است. این حملات درحالی انجام شد که شورای وزیران پیش‌تر به نیروهای امنیتی دستور داد که جلوی تحرکات پاکستان را بگیرند.

به‌دنبال آن، مسئولان وزارت‌های دفاع و داخله‌ی کشور دیروز به رسانه‌ها گفتند، دستور شورای وزیران عملی می‌شود. آنان هم‌چنان تأکید کردند، در حال حاضر نیروهای امنیتی کشور برای پاسخ‌دهی به حملات نظامیان پاکستان در حالت آماده باش قرار دارند.

سید خیلی فرمانده پولیس ولایت کنر می‌گوید، تاکنون دستور مقابله با حملات پاکستان را دریافت نکرده است. اما او تأکید کرد، مقام‌های حکومتی تلاش دارند، تا این موضوع را از راه سیاسی حل و فصل کنند. کنر در شرق کشور با پاکستان مرز مشترک دارد و این ولایت از چند سال به این سو، زیر موشک و راکت پراکنی پاکستان قرار داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *