شش نیروی دولتی در حمله‌ی طالبان در «خواجه‌عمری» غزنی کشته شدند

منابع محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی خواجه‌عمری این ولایت، دست‌کم شش سرباز نیروهای دولتی کشته شده‌اند.

احمدضیا یعقوبی، ولسوال خواجه‌عمری امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ ثور) به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان این حمله‌ی‌شان را بر سه پاسگاه پولیس و امنیت ملی در روستاهای «نُه‌برجه» و «چهاربرجه»ی این ولسوالی شب گذشته راه‌اندازی کرده بودند.

آقای بعقوبی افزود که کشته‌شدگان شامل چهار سرباز پولیس و دو سرباز امنیت ملی بوده‌اند.

او این حمله‌ی طالبان را سهمگین توصیف کرد و افزود که پس از چند ساعت درگیری به عقب زده شده است. به گفته‌ی ولسوال خواجه‌عمری، هم‌اکنون این پاسگاه‌ها در کنترل نیروهای دولتی است.

از سویی هم، یک منبع در فرماندهی پولیس خواجه‌عمری در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، ۹ سرباز کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

این منبع افزود که طالبان در بیشتر نقاط این ولسوالی حضور و فعالیت دارند. به گفته‌ی او، هم‌اکنون مسیر این ولسوالی با مرکز در چند نقطه از سوی طالبان مسدود شده است.

از سویی هم، ولسوال خواجه‌عمری گفت که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، به جنگ‌جویان این گروه نیز تلفاتی وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

همچنان به گفته‌ی او، پنج جنگ‌جوی این گروه در روستای چهاربرجه در نتیجه‌ی انفجار ماین خودشان کشته‌شده‌اند. احمدضیا یعقوبی گفت که این رویداد زمانی رخ داده است که آنان می‌خواسته یک حلقه ماین را در کنار جاده جاسازی کنند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی خواجه‌عمری در ۱۶ کیلومتری شمال شهر غزنی حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه به حملاتش در غزنی اخیرا شدت بخشیده است.

پیشتر نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که یک قرارگاه ارتش در منطقه‌ی «آرزو»، از مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی پولیس غزنی به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. با عرض سلام و احترام .
    حمید الله هستم یکی از باشنده گان ولسوالی خواجه عمری .
    مدت ده روز میشود ولسوالی خواجه عمری در محاصره طالبان به سر میبرد.
    مکاتیب بسته است و راه زمینی مسدود گردیده است.
    مردم چند قریه به کمبود مواد خوراکی دچار هستن اگر دولت اقدام نه کند ولسوالی خواجه عمری به زود ترین فرست سقوط خواهد کرد .
    و مردم از شدت نا امنی و انداخت ها از خانه های شان بیرون شده نمی تواند
    در جرایان چند روز ۳ فرد ملکی کشته شده و چند فرد دیگر زخمی گردیده اند .
    از رسانه شما خواهشمندم تا از بنده نام گرفته نشود چون وضعیت امنبتی خراب است با تشکر .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *