محسنی: کار نهایی سازی انتخابات شوراهای ولایتی از سر گرفته شد

اطلاعات روز: کميسيون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید، این کمیسیون کار نهایی سازی انتخابات شوراهای ولایتی را از سر گرفته است. نادر محسنی، سخن‌‌گوی این کمیسیون دیروز به رسانه‌ها گفت: با تکمیل شدن روند بازشماری آرا، فیصله‌ی نهایی خود را به کمیسیون انتخابات ارسال خواهیم کرد.

به گفته‌ی او، در حال حاضر روند بازشماری آرا و رسیدگی به شکایت‌های نامزدان شورای ولایتی در ولایت‌ها تکمیل و نتایج به دفتر مرکزی این کمیسیون رسیده است. محسنی افزود، فعلاً دیتابس و مرکز ملی شمارش آرا، مصروف انتخابات ریاست جمهوری است و به احتمال اعلام نتایج انتخابات شوراهای ولاتی به تعویق می‌افتد.

اما او گفت که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، کارش را تمام می‌کند. تا هنوز مشخص نیست که کمیسیون انتخابات، نتایج نهایی انتخابات شورای ولایتی را چه زمانی اعلام خواهد کرد، اما محسنی می‌گوید، نتایج انتخابات شورای ولایتی، یک یا دو روز بعد از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

کمیسیون انتخابات، در حال حاضر مصروف بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است. انتخابات شوراهای ولایتی، همزمان با انتخابات دور اول ریاست جمهوری، به تاریخ ١٦حمل سال جاری برگزار شد و در این انتخابات، نزدیک به ٢٦٠٠ نامزد به شمول ۳۰۸ زن با هم رقابت کردند.

کمیسیون مستقل انتخابات، به تاریخ ٣٠ ثور نتايج ابتدايى انتخابات شوراهای ولایتی را اعلام کرد و براساس آن، ۴۵۸ تن بشمول ۹۷ زن برنده اعلام شدند. قرار بود نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی بعد از بررسی و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، به تاریخ ١٧ جوزای سال جاری اعلام شود، ولی این کار هنوز انجام نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *