توافق روی صلاحیت پست اجرایی؛ تقریباً نهایی شده است

اطلاعات روز: اعضای کمیته مشترک ستادهای انتخاباتی از پیش‌رفت کارشان روی تشکیل حکومت وحدت ملی خبر دادند. سیدآقا فاضل سنچارکی، عضو این کمیته و سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی دیروز به رسانه‌های داخلی گفت، توافق‌ها در کمیته‌ی مشترک (وحدت ملی) روی برگزاری جرگه بزرگ و تعدیل قانون اساسی نهایی شده است.

او با اشاره به این‌که کمیته‌ی مشترک روی وظایف و صلاحیت‌های پست اجرایی 80 درصد به توافق رسیده‌، به جمهور گفت: «بر اساس چارچوب ساختار سیاسی، رییس جمهور منتخب، در نخستین فرمان خود، پست اجرایی را ایجاد می‌کند و کسی که در پست اجرایی قرار می‌گیرد، تا برگزاری جرگه بزرگ، نقش نخست وزیر را ایفا می‌کند».

سنچارکی تأکید کرد، در خصوص گزینش مقام‌های عالی رتبه‌ی حکومت بر اساس شایسته سالاری توافق شده و قرار است این موضوع در پایان روز یک‌شنبه(دیروز) در کمیته‌ی مشترک نهایی شود. او گفت، موارد اختلاف بین نامزدان در تشکیل حکومت وحدت ملی به زودی حل می‌شود.

در همین حال، فیض‌الله ذکی، عضو دیگر کمیته‌ی مشترک و سخن‌گوی تیم تحول و تداوم نیز گفته است، اعضای کمیته مشترک به اهداف خود دست یافته و پیشرفت‌ها در خصوص تعریف واحد از ساختار حکومت وحدت ملی چشم‌گیر است. او می‌گوید، در نشست کمیته‌ی مشترک اکثر موارد اختلافی حل شده و مسیر به سوی نهایی شدن طرح وحدت ملی است.

ذکی تأکید دارد، فضای کمیته مشترک صمیمانه بوده و بحث‌های هر دو طرف در فضای دوستانه دنبال می‌شود. قرار بود، دیروز کمیته‌ی مشترک، طرح نهایی حکومت وحدت ملی را به دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تحویل دهد، اما به دلیل عدم توافق کامل اعضای این کمیته به تأخیر افتاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *