اوباما: امریکا چشم براه نتایج انتخابات افغانستان است

اطلاعات روز: بارک اوباما، رییس جمهوری امریکا در پیام تبریکی خود به مناسبت سالگرد استرداد استقلال افغانستان به رییس جمهور کرزی گفته است، هم‌کاری کشورش با رییس جمهور جدید افغانستان همچنان ادامه می‌یابد. او می‌گوید، فعلاً امریکا چشم  به راه نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به نقل از اوباما آمده است، در سال جاری، میلیون‌ها افغان زن و مرد با رفتن به پای صندوق‌های رای در انتخابات تاریخی ریاست جمهوری تعهدشان را به خاطر آینده‌ی صلح‌آمیز و دموکراتیک افغانستان به نمایش گذاشتند.

براساس خبرنامه، در حال حاضر امریکا چشم به راه نتایج روند انتخابات بوده وآماده‌ی هم‌کاری با رییس جمهور آینده‌ی افغانستان است. اوباما می‌گوید، هم‌کاری امریکا به حمایت مردم افغانستان در آبادانی این کشور در سال‌های آینده ادامه می‌یابد. این درحالی است که هنوز جنجال‌های انتخاباتی حل نشده و معلوم نیست نتایج انتخابات چی زمانی اعلام می‌شود.

براساس توافق نامزدان قرار بود، روزانه 1هزار صندوق رای تفتیش شود، اما با گذشت حدود یک ماه هنوز 50 درصد آرا تفتیش نشده است. نورمحمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات دیروز از اختلاف نامزدان در تفتیش آرا هشدار داد و گفت، اگر اختلاف ناظران نامزدان این روند حل نشود، اعلام نتایج انتخابات به تعویق می‌افتد.

استقلال افغانستان

بارک اوباما، رییس جمهوری امریکا به نمایندگی از مردم و کشورش سالگرد استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفته است. او تمنیات نیک خود را به رییس جمهوری و مردم ابراز کرده و برای افغانستان یک آینده‌ی مصئون و صلح‌آمیز آرزو کرده است. از 28 ماه اسد به عنوان روز استقلال افغانستان همه ساله در کشور جشن گرفته ‌می‌شود. ۹۵ سال پیش در بیست و هشت اسد، شاه امان‌الله خان، افغانستان را کشوری مستقل اعلام کرد و بریتانیا نیز استقلال کشور را به رسمیت شناخت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *