دو کودک در اثر تیراندازی نیروهای امریکایی کشته شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هرات در غرب کشور می‌گویند، دو کوک در تیراندازی نیروهای امریکایی در این ولایت کشته شده‌اند. تورمحمد ظریفی، عضو شورای ولایتی هرات به رسانه‌های داخلی گفته است، سربازان امریکایی این دو کودک را هنگام جمع‌آوری زباله و آهن آلات به قتل رسانده‌اند.

این رویداد عصر روز دوشنبه در منطقه‌ی موسوم به «فرقه سابق» در داخل میدان هوایی شیندند رخ داده است. در این محل نیروهای امریکایی مستقرهستند. به‌دنبال این رویداد ده‌ها باشنده محل اجساد دو کودک را به رسم اعتراض به شهر ولایت هرات انتقال داده‌اند و در برابر دفتر والی این ولایت تظاهرات کردند.

معترضان از والی هرات خواسته‌اند تا پرونده‌ی کشتار این دو کودک را به شکل جدی پیگری کند. نیروهای امریکایی مستقر در کشور تاهنوز در مورد این رویداد واکنش نشان نداده‌اند. اما مقام‌های امنیتی ولایت هرات گفته‌اند، تحقیقات آنان روی چگونگی وقوع این رویداد به زودی آغاز می‌شود.

کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای امریکایی در کشور روابط کابل و واشنگتن را تیره کرده است. پس از نشر گزارش عفو بین‌الملل در مورد کشتار افراد ملکی توسط نیروهای امنیتی، سخن‌گوی ریاست جمهوری کشور گفت، پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن به دلیل ادامه‌ی کشتار افراد ملکی توسط نظامیان امریکا امضا نشده است.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده بود، از سال 2007 تا 2013 در حدود 140 فرد ملکی افغان در عملیات نیروهای امریکایی کشته شده‌اند. در این گزارش تأکید شده بود، امریکا در مورد کشتار این افراد تحقیق نکرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *