افغانستان عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل را به دست آورد

وزارت امور خارجه می‌گوید که افغانستان عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد را برای یک دوره‌ی دو ساله (از سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۴ میلادی) به دست آورده است.

وزارت امور خارجه‌ی کشور امروز (چهارشنبه، ۱۹ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که افغانستان عضویت در این شورای سازمان ملل متحد را در نتیجه‌ی انتخابات اخیر این سازمان با کسب ۱۸۱ رأی به دست آورده است.

به‌نقل از اعلامیه، عضویت افغانستان در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در شرایطی که روابط افغانستان از لحاظ سیاسی و اقتصادی با جهان وارد مرحله‌ی تازه می‌شود، از اهمیت ویژه برخوردار است.

این شورا یکی از شش رکن اصلی و مرکز مدیریت سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است.

وزارت خارجه‌ی کشور همچنین گفته است که افزون بر پست عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد افغانستان برای ریاست ۷۶مین اجلاس عمومی این سازمان نیز نامزد خود را معرفی کرده بود.

با این حال، در اعلامیه‌ی وزارت خارجه آمده است که افغانستان از تمامی کشورهایی که برای عضویت افغانستان در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد رأی داده‌اند، سپاس‌گزاری می‌کند.

این وزارت با اشاره به انتخابات برای ریاست ۷۶مین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد گفته است که نامزد جمهوری مالدیف در این پست پیروز انتخابات شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *