پیش‌نویس دوم بودجه

ارزیابی موفقانه‌ی برنامه‌ی تسهیل کریدیت؛ «افغانستان ۱۴۹ میلیون دالر کمک صندوق بین‌المللی پول را دریافت می‌کند»

وزارت مالیه می‌گوید که بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول نخستین اصلاحات مالی و اقتصادی حکومت افغانستان را تحت برنامه‌ی تسهیل کریدیت (ECF) برای افغانستان را موفقانه ارزیابی کرده است.

وزارت مالیه امروز (چهارشنبه، ۱۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با تطبیق موفقانه‌ی این اصلاحات، اکنون افغانستان می‌تواند مبلغ ۱۴۹ میلیون دالر امریکایی پول تشویقی را به‌صورت فوری دریافت کند.

در خبرنامه به نقل از گفته‌های میستوهیرو فروسوا، معاون اجرایی صندوق بین‌المللی پول آمده است که افغانستان با وجود مشکلات ناشی از ناامنی‌ها، تنش‌های سیاسی و مشکلات برخاسته از شیوع ویروس کرونا توانسته برنامه‌ی اصلاحات را موفقانه با این نهاد مدیریت کند.

او ابراز امیدواری کرده است که افغانستان بتواند اصلاحات مالی و اقتصادی خود را به منوال فعلی ادامه دهد و چارچوب‌های مقرراتی و نظارتی را بهتر اجرا کند.

بانک مرکزی (د افغانستان بانک) در تاریخ ۲۶ حمل اعلام کرده بود که صندوق بین‌المللی با تکمیل نخستین دور ارزیابی برنامه‌ی جدید تمدید تسهیل کریدیت (ECF) برای افغانستان خبر داده و آن را موفقانه خوانده است.

این بانک در آن هنگام گفته بود که قرار است گزارش این ارزیابی‌ها در ماه جون (ماه جاری میلادی) به بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول ارایه شود و در پی آن، این نهاد ۱۴۷ میلیون دالر امریکایی به افغانستان کمک کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *