اوباما: حکومت وحدت ملی کارآمد در افغانستان به وجود آید

اطلاعات روز: بارک اوباما، رییس جمهوری امریکا در گفت‌‌وگوی تلیفونی با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، «بر رعایت قانون اساسی و ایجاد یک حکومت وحدت ملی کارآمد» در کشور تاکید کرده است.

 طاهر زهیر، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم درباره‌ی گفتگویى شب گذشته رییس جمهور امریکا با نامزدان؛ گفته؛ اوباما دراین گفت‌وگو ابراز داشت که حکوت وحدت ملی باید پاسخ‌گوی تمام نیازمندی‌های مردم افغانستان باشد.

از سویی هم به گفته‌ی آقای زهیر،  اشرف غنی احمدزی در این گفت‌وگو‌ از هم‌کاری‌ تیم تحول و تداوم در خصوص پیش‌برد روند تفتیش آرا و هم‌کاری سازمان ملل در سرعت بخشیدن این روند به اوباما معلومات داده است.

 مجیب‌الرحمان رحیمی، سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی نیز گفته، در گفت‌و‌گوی تلیفونی بین بارک اوباما و عبدالله عبدالله، روی آخرین تحولات در بخش مذاکرات تخنیکی، سیاسی و پیشرفت‌ها در بخش تشکیل حکومت وحدت ملی بحث شده است.

پس از این گفتگو، هر دو نامزد انتخابات روز گذشته، برای یافتن راه حل‌ها و از میان برداشتن اختلاف دیدگاه‌ها میان تیم‌های انتخاباتی با هم دیدار کردند. این دیدار روز گذشته در منزل عبدالله عبدالله صورت گرفت وقرار است در آینده‌ی‌ نزدیک نیز آن‌ها با هم دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *