دومین دیدار اشرف غنی و عبدالله: «ساختار تشکیل حکومت وحدت ملی، به زودی نهایی می‌شود»

اطلاعات روز: پس از دومین دیدار اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، تیم‌های انتخاباتی آنان در صحبت با رسانه‌ها گفته‌اند، ممکن است در چند روز آینده؛ نامزدان روی ساختار تشکیل حکومت وحدت ملی؛ به توافق نهایی برسند. اعضای تیم‌های انتخاباتی آن‌ها گفته‌اند، بحث‌ها بین نامزدان روی اختلاف نظرها در فضای مستحکم جریان دارد.

فیض‌الله ذکی، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم در صحبت‌ با رسانه‌های داخلی، دیدار نامزدان را خوب توصیف کرده و گفته، هر دو نامزد برای دست یافتن به یک توافق نهایی نزدیک شده‌ است. او ابراز امیدواری کرده، رهبران دو تیم به یک توافق مشترک سیاسی و نظر واحد در خصوص اختلاف نظرها برسند.

به گفته‌ی سخن‌گوی تیم تحول و تداوم، دیدار روز گذشته(1 سنبله) در منزل عبدالله عبدالله صورت گرفت و قرار است در آینده‌ی نزدیک نامزدان بار دیگر نیز با هم؛ دیدار و گفت‌و‌گو کنند. هفته‌ی گذشته هر دو نامزد در منزل اشرف غنی احمدزی با هم ملاقات کرده بودند.

صلاحیت‌های رییس جمهور، رییس اجرایی و نحوه مشارکت‌ دو تیم انتخاباتی در ساختار حکومت وحدت ملی و جایگاه اپوزیسیون در نظام آینده؛ از موارد عمده‌ی بحث‌های این دیدار گفته شده است. نامزدان پس از امضای اعلامیه‌ی مشترک برای تشکیل حکومت وحدت ملی، کمیسیون مشترک هر دو تیم را ایجاد کردند. این کمیسیون در سه کمیته، کارش را آغاز کرد و کار دو کمیته آن چند روز پیش تکمیل شد‌. اما برخی از موارد در کمیته سیاسی این کمیسیون حل ناشده باقی ماند و قرار شد موارد حل ناشنده به رهبران دو تیم محول شد.

با این حال، فاضل سنچارکی، سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی می‌گوید، هنوز نامزدان روی موارد اختلافی به توافق نرسیده‌ است: پس از حل موضوعات اختلافی بین نامزدان، کمیته‌ی سیاسی کمیسیون مشترک، دوباره کارش را آغاز می‌کند و موافقت‌نامه‌ی تفصیلی راجع به ایجاد حکومت وحدت ملی برای امضای آنان آماده خواهد کرد.

از سویی هم مسئولان کمیسیون انتخابات از تفتیش66درصد آرا خبر داده و گفته، اگر اين روند دچار کدام مشکل نشود، تا 10 روز ديگر  روند تفتیش تکميل خواهد شد. سخن‌گوی این کمیسیون گفت، فعلاً ١٥١٤٥صندوق رای تفتیش شده و این رقم، تفتیش ٦٦،٤درصد کل آرا تشکیل می‌دهد.

او تأکید کرد، به روز جمعه (30 اسد)٦٦١١ چک ليست و جدول‌های نتايج، شامل سيستم و ٣٦٣٣ چک ليست و جدول نتايج دیگر بعد از طی مراحل برای تصميم نهایی آماده شد. سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، روند ابطال آرای انتخابات به روز دوشنبه هفته روان آغاز می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *