هشدار حامد کرزی: 11 سنبله مهلت نهایی مراسم تحلیف رییس جمهور جدید است

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور شام روز گذشته در دیدار با یان کوبیش، نماینده ویژه‌ی سازمان ملل در کابل دیدار کرد. در این دیدار آقای کرزی تاکید کرد، 11 سنبله مهلت نهایی مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید است و این موعد قابل تمدید نیست. او گفته، طولانی شدن روند انتخابات بر اوضاع امنیتی و اقتصادی کشور تأثیر منفی گذاشته است.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، یان کوبیش در این دیدار،  در مورد روند تفتیش آرا به حامد کرزی معلومات داد. بر اساس خبرنامه، به دبنال آن رییس جمهور به یان کوبیش گفت، برای مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید آمادگی لازم روی دست گرفته شده و این مراسم باید به تاریخ 2 سپتامر (11 ماه جاری) برگزار شود.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است، قرار بود مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید کشور به تاریخ دوم ماه اگست (11 اسد) برگزار شود، اما به دنبال جنجال‌های انتخاباتی، به درخواست سازمان ملل متحد و ایالت متحده‌ی امریکا، این کار یک ماه به تأخیر افتاد.

 خبرنامه افزوده، در حال حاضر خارجی‌ها و کشورهای دوست در روند تفتیش آرا دخیل اند و آنان این روند را به زودی تکمیل می‌کند تا مراسم تحلیف به تاریخ 11 ماه جاری برگزار شود.

در خبرنامه‌ آمده است، حامد کرزی به روز پنج‌شنبه با سفیر امریکا در کابل نیز دیدار کرده و گفته، مهلت مراسم تحلیف رییس جمهور جدید دیگر قابل تمدید نیست.

روند تفتیش آرا و مذاکرات نامزدان روی تشکیل حکومت وحدت ملی جریان دارد. تیم تحول و تداوم دیروز اعلام کرد، نامزدان در دومین دیدارشان برای دست یافتن به یک توافق نهایی نزدیک شده‌اند. اما مسئولان تیم اصلاحات و هم‌گرایی گفته‌اند، نامزدان هنوز روی موارد اختلافی به توافق نرسیده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *