50 کودک پس از تداوی در آلمان، به کشور برگشتند

اطلاعات روز: پنجاه کودک آسیب دیده‌ی افغان پس از تداوی در آلمان دیروز به کشور برگشتند. این کودکان چند ماه پیش به هم‌کاری نهاد «دهکده صلح آلمان و جمعیت هلال احمر افغانی» برای تداوی به آلمان فرستاده شده بودند. نصیر ذکی، مدیر تشریفات جمعیت هلال احمر دیروز در کابل گفت، این کودکان دچار مشکلات سوختگى و شکستن استخوان بودند.

او افزود، اين کودکان بعد از شش ماه تا يک سال تداوى رايگان در آلمان، به کابل برگشتند. تمام کوکان دیروز با خانواده‌های‌شان یک‌جا شدند. محمد یاسین، یک تن از این کودکان گفت، در انفجار ماین در سمنگان دست‌‌هایم جراحت برداشت و بعد به کلی از کار ماند.

او افزود، پس از این حادثه به هم‌کاری هلال احمر افغانی براى تداوی به آلمان رفته و حالا صحت یاب شده است. علی، از دیگر کودکان برگشته به کشور به پژواک گفته: «تکلیف روماتیزم استخوان داشتم، به مشکل راه مى‌رفتم؛ شش ماه قبل مرا جهت تداوی به آلمان بردند و فعلاً جور شدم». این کودک از ولایت بامیان است.

مدیر تشریفات جمعیت هلال احمر افغانی گفت، این جمعیت به هم‌کاری یک نهاد آلمانی، کودکان داری سنين يک تا ١١ سال که تداوى آنان در کشور ممکن نباشد، به آلمان اعزام مى‌کنند. او افزود، در حال حاضر ٢٩ کودک آسیب دیده‌ی افغان در آلمان به سر مى‌برند. جمعیت هلال احمر در ٢٦ سال گذشته 10 هزار کودک را برای تداوی به آلمان فرستاده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *