حامد کرزی با نامزدان دیدار کرد «هنوز روی تاریخ نهایی مراسم تحلیف تفاهم نشده است»

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهور کشور دیروز با دو نامزد دور دوم انتخابات، در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد. در این دیدار حامد کرزی گفت، حکومت برای برگزاری مراسم تحلیف، آمادگی کامل را روی دست گرفته است.

رییس جمهور در این دیدار از هر دو نامزد خواست، در زمینه‌ی تسریع روند تفتیش آرا هم‌کاری بیش‌تر کنند، تا مراسم تحلیف هرچه زودتر برگزار شود. در این دیدار معاونان ریاست جمهوری نیز حضور داشته و آنان روی تاریخ برگزاری مراسم تحلیف گفت‌و‌گو کردند.

در خبرنامه‌ی ارسالی ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، اشتراک کنندگان این نشست، روی تأثیر طولانی شدن انتخابات نیز باهم گفت‌و‌‌گو کردند. آنان گفته‌اند، طولانی شدن انتخابات بر تمام ابعاد زندگی مردم، امنیت، اقتصاد و امور حکومت‌داری تاثیر منفی گذاشته و باید این روند هرچه زودتر پایان یابد.

اما مسوولان تیم اصلاحات و هم‌گرایی در واکنش به اظهارات رییس جمهور کرزی گفته؛ زمان برگزاری مراسم تحلیف وابسته به تسریع روند تفتیش آرا است. فاضل سنچارکی، سخن‌گوی این تیم به رادیو آزادی گفته، در دیدار رییس جمهور کرزی با نامزدان؛ روی تاریخ نهایی مراسم تحلیف رییس جمهور جدید توافق نشده است.

او افزود، عبدالله در این دیدار برگزاری مراسم تحلیف را وابسته به روند تفتیش آرا و پیشرفت کار‌های تخنیکی انتخابات عنوان کرده است: «هنوز به طور دقیق معلوم نیست روند تفتیش آرا، ده روز یا یک هفته را می‌گیرد؛ تمام مسایل انتخابات در گرو این روند است». با این حال، تیم تحول و تداوم روی تسریع روند خاص تفتیش آرا تاکید کرده است.

حامد کرزی، به روزشنبه هفته روان گفت، مراسم تحلیف باید به تاریخ 11 ماه روان برگزار شود و این موعد دیگر قابل تمدید نیست. در حال حاضر 70 درصد کل آرا تفتیش شده است و روند ابطال آرا امروز آغاز می‌شود. مسئولان کمیسیون انتخابات دیروز گفتند، روند تفتیش آرا تا 9 روز دیگر تکمیل می‌شود.

قرار بود، مراسم تحلیف به تاریخ ۱۱ اسد سال روان برگزار شود، اما به دلیل جنجال‌های انتخاباتی به درخواست سازمان ملل و امریکا برای یک ماه به تأخیر افتاد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *