حملات طالبان در حومه‌های شهر غزنی؛ درگیری جریان دارد

به‌دنبال سقوط شماری از ولسوالی‌های ولایت غزنی به‌دست گروه طالبان، منابع امنیتی و اعضای شورای ولایتی این ولایت می‌گویند که جنگ‌جویان این گروه بر چندین پاسگاه در حومه‌های شهر غزنی حمله کرده‌اند.

یک منبع امنیتی در فرماندهی پولیس غزنی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، امروز (سه‌شنبه، ۸ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ساحات «شهبازخان»، «اسفنده»، «شهرک البیرونی»، «قلعه‌ی قاضی» و «جنگل‌باغ» شهر غزنی حمله کرده‌اند.

این منبع افزود که هم‌اکنون درگیری در بخش‌هایی از این مناطق به‌صورت پراکنده جریان دارد.

اما فاطمه رحیمی، عضو شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان تا نزدیکی ساحه‌ی «پی‌آرتی» در حومه‌ی جنوب‌غربی شهر غزنی پیش‌روی کرده‌اند.

همچنین خانم رحیمی افزود که پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقه‌ی قلعه‌ی قاضی به‌دست طالبان سقوط کرده و این گروه هم‌اکنون بخشی از شمال‌غربی شهر غزنی را در اختیار گرفته‌اند. او افزود که درگیری در شهرک البیرونی نیز به‌صورت پراکنده میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان جریان دارد.

این عضو شورای ولایتی غزنی تأکید کرد که طالبان پاسگاه امنیتی در ورودی شهر غزنی از مسیر میدان‌وردک را نیز سقوط داده‌اند. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این محل منتشر شده، هم نشان می‌دهد که طالبان بیرق‌شان را بر این دروازه نصب کرده‌اند و جنگ‌جویانش نیز در آن جا حضور دارند.

امان‌الله کامران، معاون شورای ولایتی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان به‌دنبال سقوط پاسگاه‌ها و یک کندک ارتش در مسیر شاه‌راه غزنی – زابل تا حومه‌ی شهر پیش‌روی کرده‌اند. او گفت با آنکه در حومه‌های شهر غزنی هم‌اکنون شدت درگیری کاهش یافته است، اما طالبان در مناطق مختلف اطراف شهر حضور گسترده دارند.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه در هفته‌های اخیر در این ولایت حملاتش را شدت بخشیده‌اند.

از تاریخ ۱۴ جوزا تاکنون هفت ولسوالی‌های ده‌یک، جغتو، قره‌باغ، آب‌بند، مقر، خواجه‌عمری و واغظ این ولایت به‌دست طالبان سقوط کرده است. همچنین ولسوالی‌های ناوه، اجرستان، گیرو و رشیدان قبلا در کنترل این گروه بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *