شرکت‌های ساختمانی سرمایه‌های‌شان را به خارج انتقال داده‌اند

اطلاعات روز: اتحادیه شرکت‌های ساختمانی در کابل می‌گویند، به دلیل ادامه‌ی بحران انتخاباتی، در حدود 30درصد شرکت‌های ساختمانی، وسایل و سرمایه‌های‌شان را به خارج از کشور انتقال داده‌اند. آنان هم‌چنان تأکید دارند، به دلیل بن‌سبت انتخابات، کار ساختمانی در کابل 80 درصد کاهش یافته است.

قبل از بحران انتخابات در حدود ١٥٠ شرکت در چوکات اتحادیه شرکت‌ ساختمانی کابل فعالیت داشته‌اند. امان‌الله احمدزی، رییس اتحادیه شرکت‌های ساختمانی پیمان در کابل به پژواک گفته، 30 درصد شرکت‌ها به دلیل نبودکار، وسایل شان‌را به قیمت ناچیز فروخته و نیز ماشين‌های‌شان را به دبی انتقال داده‌اند.

او از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته، به دلیل عدم اطمنیان از آینده‌، سرمایه‌داران و مسئولان شرکت‌های ساختمانی جرات سرمایه‌گذاری در کشور را ندارند. احمدزی هشدار داده که اگر نامزدان به زودی به جنجال‌های انتخاباتی پایان ندهند، وضعیت کار ساختمانی و کاروبار در باز از این بدتر خواهد شد.

جنجال‌های انتخاباتی از شش ماه به این طرف ادامه دارد  و هنوز مشخص نیست، این جنجال‌ها چی زمانی پایان می‌یابد. پس از آغاز روند ابطال آرا، ستاد انتخاباتی عبدالله دیروز هشدار داد، اگر خواست‌های آنان در روند تفتیش و ابطال آرا در نظر گرفته نشود، امروز روند انتخابات را دوباره ترک خواهند کرد.

جنجال‌های انتخاباتی برابعاد مختلف زندگی شهروندان تأثیر منفی گذاشته است، زیرا با مسدود شدن شرکت‌های ساختمانی و فابریکه‌های تولیدی، هزاران نفر بی‌کار شده‌ اند.  با این حال، نورالدین یک تن از مسئولان شرکت ساختمانی در کابل گفته است، در سال‌های قبل ده‌ها تن در شرکت‌اش مصروف کاروبار بودند؛ اما در حال حاضر فقط چهار تن باقی مانده است.

از سویی هم، روح‌الله احمدزی، رییس روابط عامه اداره‌ی حمایت از سرمایه‌گذاری کشور (آیسا) تأييد کرده است، به دلیل بحران انتخابات، تعدادى زیادی از شرکت‌های خصوصی از فعاليت مانده‌اند. اما او انتقال وسایل و سرمایه‌های شرکت‌های خصوصی و ساختمانی به خارج از کشور را رد کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *