اتحادیه کارگران: اگر بحران انتخاباتی حل نشود، تظاهرات گسترده را راه اندازی می‌کنیم

اطلاعات روز: اتحادیه ملی کارگران کشور روز گذشته در یک گردهم‌آیی در کابل، از کمیسیون انتخابات، نامزدان و  حکومت خواست، هر چه زودتر به جنجال‌های انتخاباتی پایان دهند. آنان هشدار دادند، اگر جنجال‌های انتخاباتی ادامه یابد، تظاهرات گسترده‌ی را در کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

معروف قادری، رییس اتحادیه ملی کارگران در این گردهم‌آیی گفت، جنجال‌های انتخاباتی، زندگی کارگران در کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده و در صورت ادامه‌ی این کار، وضعیت کارگران ار این بدتر خواهد شد. او افزود، برای اتحادیه ملی کارگران، قطعاً قابل پذیریش نخواهد بود، کارگری کار کند، اما برایش مزد پرداخت نشود.

قادری گفت، به دلیل جنجال‌های انتخاباتی و عدم امضای پیمان امنیتی با امریکا، صدها فابریکه و شرکت‌های داخلی در کشور مسدود شده‌اند. گفته می‌شود، با مسدود شدن این فابریکه‌ها، هزاران تن در کشور بی‌کار شده و در حال حاضر در حالت بی‌سرنوشتی به سر می‌برند. قادری از ادامه‌ی جنجال‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرد و گفت، با گذشت هر روز ارقام بی‌کاری در کشور افزایش می‌یابد.

 در همین حال، نجیبه از اشتراک کنندگان گردهم‌آیی دیروز گفت، هر دو نامزد باید،  هر چه زوتر به جنجال‌های انتخاباتی پایان دهند. او از نامزدان خواست، در حکومت آینده به زندگی طبقه کارگر باید بیش‌تر توجه شود.

جنجال‌های انتخاباتی از شش ماه به این طرف ادامه دارد و هنوز معلوم نیست، این جنجال‌ها چه زمانی پایان می‌پذیرد. جنجالی که بر تمام ابعاد زندگی مردم و نیز وضعیت امنیتی در کشور تأثیر منفی گذشته است. پیش‌ از این  وزارت مالیه نیز هشدار داده بود، اگر تا دو ماه آینده نتایج انتخابات اعلام نشود، پرداخت معاش کارمندان دولتی با مشکل روبرو خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *