امنيت ملى: پاکستان درصدد ایجاد بحران سیاسی در کشور است

اطلاعات روز: ریاست امنیت ملی کشور  می‌گوید،  اسناد و شواهد موثق در اختیار دارد که نشان می‌دهد، پاکستان درصدد ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در کشور است. عبدالحسیب صدیقی، سخن‌گوی اين رياست روز گذشته در یک نشست خبری در کابل، از تشدید حمایت استخبارات پاکستان از طالبان خبر داد و گفت،  پاکستان سیاست‌هایی جدید را برای بی‌ثباتی کشور روی دست گرفته است.

او افزود، اخیراً استخبارات پاکستان توجه‌ی خاص را بر تبلیغ جنگ معطوف داشته و با حمایت کم‌سابقه از تروریستان، می‌خواهد؛ نیروهای امنیتی و حکومت افغانستان را در اذهان عامه ضعیف نشان دهد. به گفته‌ی صدیقی، پاکستان از این طریق درصدد بهره‌گی‌های سیاسی است، اما هیچ وقتی به این اهداف شوم خود نمی‌رسد.

او هم‌چنان افزود، استخبارات پاکستان در نا امنی‌های چند ماه اخیر در کشور مستقیماً دست داشته است: ما در این باره اسناد و شواهد کافی در اخیتار داریم، اگر مقام‌های حکومت پاکستان بخواهند، ما این اسنادها را با آن‌ها شریک می‌کنیم؛ مشروط براین ‌‌که آن کشور در امر مبارزه با ترورزیم، گام‌های صادقانه و عملی بردارد.

 او از عمل‌کرد پاکستان در جریان سال‌های گذشته ابراز تأسف کرد و گفت، در گذشته در خصوص حمایت پاکستان از طالبان نیز اسنادی را در اختیار مقام‌های حکومتی آن کشور قرار دادیم، اما آنان برای مبارزه با تروریزیم هیچ اقدامی را روی دست نگرفتند.

آقای صدیقی به خاطر وضاحت بیش‌تر موضوع به موردی اشاره کرد که نشان می‌دهد پاکستان سیاست دوگانه‌ایی را در قبال مبارزه با تروریزم انجام می‌دهد.

او گفت: وقتی رياست عمومى امنيت ملى، در خصوص مرکز‌های مخالفان مسلح اطلاع می‌یابند و قصد اقدام در برابر آنان را دارد، پاکستان برای زیر سوال بردن اطلاعات ما و منافع سیاسی خود؛ مرکزها را تغییر مکان می‌دهد.

با این حال او گفت، اخیراً توجه‌ی شورشیان که با حمایت پاکستان می‌رزمند؛ بر مناطق شمال و شمال‌شرق، جنوب و جنوب‌غرب بیش‌تر معطوف شده است.

صدیقی به عنوان نمونه از ولسوالى سنگين ولايت هلمند و قيصار ولايت فارياب نام برد و گفت، تروریستان در این اواخر تلاش دارند، بخشی‌های از مناطق این ولایت‌ها را در کنترول شان بیاورند. اما او اطمینان داد: «توانایی نيروهاى امنيتى کشور در مبارزه با تروریزم افزایش یافته و{نیروهای امنیتی} اهداف شورشیان و حامیان‌شان را دفن خواهند کرد».

نیروهای امنیتی کشور در حال حاضر در 14 ولایت با تروریستان می‌جنگند و تاکنون دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته اند. سخن‌گوی ریاست امنیت ملی کشور دیروز تأکید کرد، مأموران این ریاست در یک ماه گذشته بیش از 440 تن را به ظن انجام فعالیت‌های تخریبی و تروریستی، از نقاط مختلف کشور بازداشت کرده‌‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *