وزیر داخله‌ی پاکستان

پاکستان نیروهای ارتش را در مرز با افغانستان جابه‌جا کرده است

همزمان با تشدید جنگ در نقاط مرزی افغانستان و پاکستان، روزنامه «دان» چاپ اسلام‌آباد گزارش کرده است که نیروهای ارتش این کشور در مرز با افغانستان جابه‌جا شده است.

«دان» نوشته است که شیخ رشید احمد، وزیر داخله‌ی پاکستان نیروهای پاسبانان مرز، «نیروهای لویز» و سایر شبه‌نظامیان را از خط مقدم مرز فرا خوانده و نیروهای ارتش را جابه‌جا کرده است.

وزیر داخله‌ی پاکستان افزوده است که این تصمیم به دنبال افزایش حملات طالبان بر شماری از گذرگاه‌های تجاری روی‌دست گرفته شده است. او علاوه کرده است که اوضاع ناپایدار کنونی افغانستان ایجاب می‌کند که نیروهای نظامی در مرز مستقر شوند.

به‌گفته‌ی او، این تصمیم از ورود مهاجران افغانستان به پاکستان جلوگیری می‌کند و در کنار آن مانع ورود شبه نظامیان مسلح به خاک این کشور نیز می‌شود.

از سوی هم، وزیر داخله‌ی پاکستان گفته است که نیروهای پاسبانان مرز، «نیروهای لویز و رنجر» در مرزهای مشترک با افغانستان به‌خاطر جلوگیری از عبور غیرقانونی و قاچاق، مستقر می‌شوند.

شیخ رشید احمد در پاسخ به پرسشی، گفته است که جنگ در افغانستان مسأله‌ی داخلی این کشور است و پاکستان هیچ علاقه‌ای برای حمایت از یکی از طرف‌های درگیر در جنگ ندارد.

این درحالی است که طالبان از دو گذرگاه بزرگ و مهم تجارتی با پاکستان، یکی آن (گذرگاه اسپین‌بولدک) را تصرف کرده‌اند.