حمله مهاجمان انتحاری به دفتر امنیت ملی در جلال آباد

اطلاعات رور: تعدادی از مهاجمان انتحاری روز گذشته به دفتر اداره‌ی امنیت ملی ولایت ننگرهار حمله کردند.  در این حمله، دست‌کم شش تن کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند. احمدضیا عبدلزی، سخن‌گوی والی ننگرهار گفت، یک تن از کشته شدگان و سه تن از زخمیان این حمله، ماموران امنیت ملی هستند.

اما او افزود، هنوز از هویت باقی قربانیان اطلاعاتی دقیقی در دست نیست؛ گمان برده می‌شود که آن‌ها غیر نظامیان باشند. عبدلزی گفت، مهاجمان انتحاری حمله‌ی‌شان را با انفجار یک موتر مملو از مواد انفجاری در ورودی اداره امنیت ملی ننگرهار آغاز کردند و به دنبال آن، درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و آنان صورت گرفت.

پس از درگیری چند ساعته، تمام مهاجمان انتحاری از پا درآمدند. در همین حال، نجیب کامه‌وال رییس اداره صحت عامه ننگرهار به رسانه‌ها گفته، در این درگیری، شش سرباز امنیت ملی کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و می‌گوید، شماری از مهاجمان انتحاری با سلاح‌های سبک و سنگین وارد دفتر امنیت ملی ننگرهار شدند.

جلال‌آباد در شرق کشور از ولایت‌های نا امن است که گروه طالبان در مرکز و برخی از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. انجام حملات انتحاری بر پاسگاه‌های پولیس و ادارات دولتی، کارگذاری بمب‌های کنار جاده و درگیری رو در رو با نیروهای امنیتی، از تاکتیک‌های اصلی جنگی این گروه به شمار می‌رود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *