وزارت داخله: یک هزار میل سلاح، از نزد افراد غیر مسئول جمع‌آوری شد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور، کپماین جمع‌آوری سلاح مختلف‌‌النوع را، از نزد افراد غیرمسئول، موافق خواند و اعلام کرد، تاکنون بیش از 1000 میل سلاح مختلف‌‌النوع از نزد افراد مسلح غیرمسئول جمع‌آوری شده است.

 صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت دیروز در کابل گفت، در حال حاضر روند جمع‌اوری سلاح‌های غیرقانونی در چند ولایت کشور جریان دارد. مقام‌های این وزارت گفته‌اند، شماری از افراد نیز در پیوند به این قضیه بازداشت شده اند.

 موجودیت سلاح‌های گرم در نزد افراد غیر مسئول مشکلات جدی را به وجود آورده و شماری از آنان، با استفاده از این سلاح‌ها دست به دزدی،‌ تجاوز جنسی، آزار شهروندان و دیگر کارهای غیر قانونی زده‌اند. مردم از وزارت داخله می‌خواهند، در این زمینه تلاش‌‌های بیش‌‌تر به خرچ دهند.

سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید، کمپاین جمع‌آوری سلاح گرم از نزد افراد مسلح غیر مسوول در ولایت پروان مفید تمام شد و در حال حاضر، آن‌ها تمرکز خود را در ولایت‌های فاریاب و غور افزایش داده است. صدیقی افزود، این کمپاین به اساس شکایت‌های مردم در این ولایت‌ها آغاز شده و تا حال به شکل موفقانه پیش رفته است.

در هیمن حال،‌ شماری از نمایندگان غور و فاریاب در مجلس نمایندگان از این اقدام وزارت داخله ابراز خرسندی کرده‌، اما تأکید دارند، با توجه به بلند بودن سطح فعالیت گروهای افراد مسلح غیر مسئول در این دو ولایت، کمپاین جمع‌آوری سلاح‌های گرم در این ولایت‌‌ها بسیار ضعیف است.

رقیه نایل، نماینده مردم غور  در مجلس به رسانه‌ها گفته، وزارت داخله کپماین جمع‌آوری سلاح‌های گرم را در برخی از ولسوالی این ولایت از جمله پسابند شروع کرده؛ اما باید گفت، در این ولسوالی‌ها گروه‌های بسیار بزرگ فعال است؛  من بسیار خوشبین به موفقیت این روند نیستم، چون کارش بسیار ضعیف پیش می‌رود.

از سویی هم، بشیراحمد ته‌ینج، نماینده مردم  ولایت فاریاب در مجلس نمایندگان گفت، امیدوارم این کمپاین به شکل موفقانه انجام شود. او تأیید کرده که روند جمع‌آوری سلاح‌‌های گرم از نزد افراد مسلح غیرمسئول در ولسوالی‌های اندخوی، پشتون‌کوت و گرزیوان ولایت فاریاب از سوی وزارت داخله آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *